دانلود و خرید کتاب آمادگی برای ازدواج فریبا رحمانی هنزکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آمادگی برای ازدواج اثر فریبا رحمانی هنزکی

کتاب آمادگی برای ازدواج

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آمادگی برای ازدواج

کتاب آمادگی برای ازدواج نوشتۀ فریبا رحمانی هنزکی است. این کتاب را انتشارات هورین منتشر کرده است.

درباره کتاب آمادگی برای ازدواج

ازدواج در تمام جوامع نهادی دارای اهمیت و ارزشمند به حساب می‌آید. ازدواج بنیادی‌ترین رابطه برای تشکیل خانواده و پرورش نسل بعدی است. وقتی که افراد به سن مناسب در فرهنگ خود می‌رسند انتظار می‌رود ازدواج کنند. در بسیاری از فرهنگ‌ها جایگاهی برای یک بزرگسال مجرد وجود ندارد و موقعیت یک فرد بزرگسال با ازدواج تعریف می‌شود. باورهای مذهبی نیز دیدگاه موافق با ازدواج را تقویت می‌کند و آن را موضوعی مقدس در نظر می‌گیرند. اسلام خانواده را امری مقدس و آسمانی می‌داند و ازدواج به‌عنوان محبوب‌ترین نهاد نزد خداوند محسوب می‌شود. با درنظرگرفتن ارزشمندی ازدواج و تأثیر ازدواج موفق بر سلامت جسمانی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی و آثار سوء ازدواج‌های ناشاد و ناکار ساز بر بهزیستی افراد، بررسی عوامل مؤثر بر شکل‌گیری، دوام و موفقیت ازدواج ضروری به نظر می‌رسد. علاوه بر این، اولویت پیشگیری بر درمان کارشناسان ازدواج و خانواده را وادار می‌سازد تا از وقوع طلاق و مشکلات زناشویی پیشگیری کنند و مشخص نمایند که چه عواملی رضایت، سازگاری و موفقیت ازدواج را پیش‌بینی می‌کنند؟

آمادگی برای ازدواج یکی از متغیرهای اساسی در تصمیم‌گیری و اقدام برای ازدواج است. در فرایند ارزیابی و مداخلات پیش از ازدواج این متغیر به همراه مؤلفه‌های سلامت فرد و تناسب زوجین مولفه‌های تصمیم‌گیری برای تشکیل زندگی مشترک به حساب می‌آید. آمادگی برای ازدواج از عوامل پیش‌بینی رضایت زناشویی و موفقیت ازدواج است. آمادگی برای ازدواج از لحاظ اینکه اساس تصمیم‌گیری در مورد شخص موردنظر برای ازدواج، زمان ازدواج و دلایل ازدواج است و پایۀ تشکیل انتظارات و رفتار زناشویی است، اهمیت دارد.

خواندن کتاب آمادگی برای ازدواج را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

کتاب آمادگی برای ازدواج برای افرادی که قصد دارند به‌زودی ازدواج کنند مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب آمادگی برای ازدواج

«ضرورت و کاربرد موضوع موردمطالعه

آمادگی برای ازدواج زمینه‌ساز تصمیم‌گیری و اقدام برای بنیادی‌ترین رابطۀ اجتماعی یعنی زندگی زناشویی است. آثار مثبت ازدواج بر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. تحقیقات نشان می‌دهند که آمادگی ازدواج از پیش برای کیفیت و پایداری زناشویی است. این کتاب با شناسایی معیارهای آمادگی برای ازدواج در صدد دستیابی و تبیین عوامل آمادگی و زمینه‌های شکل‌گیری ازدواج است. با استخراج معیارهای آمادگی ازدواج این پدیده در زمینۀ فرهنگی - اجتماعی متناسب، بررسی می‌شود و با معلوم ساختن معیارها و عوامل مرتبط با آمادگی ازدواج و میزان این آمادگی در جوانان می‌توان زمینۀ ازدواج‌هایی بالغانه و سالم را در جامعه فراهم ساخت.

بومی

از طریق سنجش آمادگی برای ازدواج در جوانان می‌توان برای پرسش‌هایی که غالباً توجه، جوانان خانواده‌ها و مشاوران ازدواج را به خود معطوف می‌دارد، پاسخ‌هایی مطلوب فراهم آورد. پرسش‌هایی از قبیل آیا جوان به مرحلۀ تصمیم‌گیری و اقدام برای ازدواج رسیده است؟ آیا این جوان از لحاظ هیجانی، اقتصادی، جنسی و عقلی، آمادگی لازم برای تشکیل زندگی مشترک را کسب نموده است؟

و اگر چنین است با چه معیارهایی، آمادگی او برای ازدواج معلوم می‌شود؟ معیارهای ازدواج شامل چه توانایی‌های درون‌فردی و چه مهارت‌های بین‌فردی می‌شود؟ و با استفاده از این معیارها میزان آمادگی او چقدر است؟ آیا می‌توان میزان آمادگی جوانان را بهبود بخشید؟

نتایج این مطالعه را می‌توان در فرایند مشاورۀ پیش از ازدواج برای ارزیابی مؤلفۀ آمادگی فرد به کار برد. از طریق این نتایج مشاوران ازدواج و خانواده علاوه بر ارزیابی آمادگی می‌توانند در بهبود نگرش به ازدواج مداخله‌هایی را تدوین کرده و در مورد بهتر آماده‌شدن برای ازدواج آموزش‌های لازم را به جوانان بدهند. توجه جدی‌تر به ادراک جوانان از آمادگی و بررسی معیارهایی که برای آماده‌بودن برای آمادگی ضروری و مهم تلقی می‌کنند، به کارشناسان ازدواج کمک می‌کند تا معلوم سازند آیا جوانان می‌دانند چگونه برای ازدواج آماده شوند و آیا درک درستی از آنچه یک ازدواج موفق را شکل می‌دهد دارند؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۱۰۰۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۱۶,۸۰۰
تومان