دانلود و خرید کتاب بازدید منزل در حفاظت از کودکان جوانا نیکلاس ترجمه فاطمه جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازدید منزل در حفاظت از کودکان اثر جوانا نیکلاس

کتاب بازدید منزل در حفاظت از کودکان

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بازدید منزل در حفاظت از کودکان

کتاب الکترونیکی بازدید منزل در حفاظت از کودکان نوشتهٔ جوانا نیکلاس با ترجمهٔ فاطمه جعفری و مهتاب یزدانی از انتشارات اندیشه احسان است. این کتاب دربارهٔ حفظ منافع کودکان آسیب‌پذیر توسط مددکاران اجتماعی است.

درباره بازدید منزل در حفاظت از کودکان

کتاب بازدید منزل در حفاظت از کودکان یک راهنمای عملی در زمینهٔ کارهایی است که مددکاران اجتماعی و متخصصان باید هنگام بازدید از خانهٔ مددجوها به آن‌ توجه کنند. این کتاب به مربیان و مددکاران کمک خواهد کرد مطالعه‌شان را درمورد حفظ منافع کودکان آسیب‌پذیر بهبود بخشند و نظریه‌هایی را که آموخته‌اند، عملی کنند. مطالعهٔ نظریه‌ها و پژوهش‌های ارائه‌شده به مددکاران اجتماعی کمک خواهد کرد تا این نظریه‌ها را در راستای حمایت از کودکان آسیب‌پذیر به‌صورت عملی اجرا کنند؛ کاری که می‌تواند موجب بهبود عملکردشان شود. جوانا نیکلاس در کتاب «بازدید منزل در حفاظت از کودکان»، نمونه‌های موردی و نکاتی عملی برای مددکاران ارائه داده است. انجام بازدید از منزل در حفاظت از کودکان یکی از سخت‌ترین حوزه‌های مددکاری اجتماعی دانسته شده است؛ چون طی سال‌ها ممکن است بسیاری از جزئیات زندگی آدم‌ها تغییر کرده باشد؛ پس بهتر است مربی با ذهنیت قبلی با مددجوها مواجه نشود و شرایط جدید کودک را مد نظر داشته باشد و بررسی کند.

فصل‌های کتاب بازدید منزل در حفاظت از کودکان عبارتند از «فصل اول: تنظیم صحنه، یادگیری از بررسی موارد حاد، شیوهٔ کودک - محور: نژاد، مذهب و فرهنگ»، «فصل دوم: آماده‌شدن برای بازدید، بازدید اولیه: برقراری تماس با خانواده، نامه‌نگاری جهت هماهنگی بازدید، هماهنگی بازدید از طریق تلفن، جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز، بازدیدهای مشترک، بازدیدهای سرزده»، «فصل سوم: محافطت از خود»، «تا حد امکان از خود محافظت کنید: آماده باشید، بازدیدهای مشترک، وقتی در خانه هستید»، «فصل چهارم: ورود به منزل، بازدید از یک خانوادهٔ متخاصم، موقعیت‌های دیگری که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید، یک سگ مشتاق یا پرخاشگر، یک کودک در را باز می‌کند، شخصی که در را باز می‌کند انگلیسی صحبت نمی‌کند، نمی‌توانید وارد منزل شوید»، «فصل پنجم: زمانی در خانه، انجام مصاحبه، مقابله با حواس‌پرتی، مهمان‌نوازی، دسترسی پیداکردن به بقیهٔ قسمت خانه، نکتهٔ قانونی: خانواده‌ای که از بودجهٔ دولتی استفاده نمی‌کند، صحبت‌کردن با کودکان، دیدن یک نوزاد در حال خواب، چک لیست روش کار خوب: زمانی در خانه» و «فصل ششم: به چه چیزی توجه کنیم: استفاده از مهارت‌های مشاهده، مشاهدهٔ نحوهٔ تعامل بزرگسالان و کودکان، مشاهدهٔ نحوهٔ حضور بزرگسالان در خانه، مشاهدهٔ وضعیت خانه».

خواندن کتاب بازدید منزل در حفاظت از کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به مددکاران اجتماعی، معلمان و همهٔ کسانی که مسئول رفاه و حفظ منافع کودکان آسیب‌پذیر هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بازدید منزل در حفاظت از کودکان

«بقول فرگوسن (۲۰۰۹)، در بعضی از مشهورترین موارد مرگ و میر کودکان - جاسمین بکفورد (لندن، شهرک برنت، سال ۱۹۸۵)، ویکتوریا کلیمبی و پیتر کانلی - شواهد وجود داشت اما نادیده گرفته شد. جاسمین بکفورد پنج ساله طی بازدید از منزل توسط یک‌مددکار اجتماعی شد: وی مشغول تماشای تلویزیون بود و تنها زمانی که مادرش و مددکار اجتماعی وارد اتاق شدند از جایش بلند شد. این مددکار اجتماعی که به مدت ۲۰ دقیقه در اتاق حضور داشت، جاسمین و خواهرانش را «خوب و خوشحال» توصیف کرد. اکنون می‌دانیم که در آن زمان جاسمین در دوره بهبودی از شکستگی ران خود بود. جاسمین در ۵ ژوئیه ۱۹۸۴ توسط ناپدری‌اش موریس بکفورد تا حد مرگ کتک خورد. او در اتاق حبس شده بود در حالی که وزنه‌های بدنسازی به پاهای شکسته‌اش بسته شده بود تا نتواند حرکت کند. هنگام مرگ، نحیف و بد ترکیب شده بود، و فقط ۱۰ کیلو وزن داشت. او ۴۰ جراحت در صورت و بدن خود داشت؛ دنده‌هایش هم شکسته بود و آثار زخم، سوختگی و بریدگی در پایش داشت.

در مورد ویکتوریا کلیمبی، یک بار مددکار اجتماعی از منزل بازدید کرد. ویکتوریا در طول بازدید روی زمین نشسته بود. طبق گزارش مددکار اجتماعی، ویکتوریا با لباسی تمیز و مرتب داشت با یک عروسک بازی می کرد. در آن زمان ویکتوریا در حمام حبس می‌شد. او دچار بی‌اختیاری مضاعف (ادرار و مدفوع) بود چون خیلی وحشت زده بود، و او را به دلیل بی‌اختیاری در یک کیسه زباله نگه می‌داشتند. دلیل اینکه او در طول ملاقات روی زمین نشسته بود، این بود که نمی‌توانست صاف بایستد زیرا اکثر اوقات را دست و پا بسته سپری می‌کرد. ویکتوریا بر اثر هیپوترمی (سرمازدگی) درگذشت چون حمامی که در آن نگهداری می‌شد خیلی سرد بود. هنگامی که در ۲۵ فوریه درگذشت، ۱۲۸ جراحت روی بدن خود داشت. در مورد پیتر کانلی، مستندات کافی وجود دارد که تعداد قابل توجهی از بازدیدهای خانگی توسط مددکاران اجتماعی و سایر متخصصان انجام شده بود. اشاره شده که خانه در وضعیت بدی قرار داشت، پیتر اغلب کبودی داشت و در یک مورد، صورتش به شکلات و سرش به خامه آغشته شده بود‌. معلوم شده که طی آن ملاقات مددکار اجتماعی از مادر خواسته است که صورت بچه را تمیز کند و یکی از دوستان مادرش او را از اتاق بیرون می‌برد اما برنمی‌گرداند. مطمئناً می‌شد از آن بازدیدهای خانگی در راستای تلاش برای محافظت از پیتر استفاده بهتری کرد. او هنگام مرگ در ۳ اوت ۲۰۰۷ بیش از ۵۰ جراحت بر وی روی بدن خود داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان