دانلود و خرید کتاب جاذبه های بوم گردی در مناطق حفاظت شده استان زنجان محسن کلانتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاذبه های بوم گردی در مناطق حفاظت شده استان زنجان اثر محسن کلانتری

کتاب جاذبه های بوم گردی در مناطق حفاظت شده استان زنجان

ویراستار:مریم کلانتری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جاذبه های بوم گردی در مناطق حفاظت شده استان زنجان

کتاب الکترونیکی جاذبه های بوم گردی در مناطق حفاظت شده استان زنجان نوشتهٔ محسن کلانتری و رقیه پرچیانلو و ویراستهٔ مریم کلانتری و از انتشارات آذرکلک است. این کتاب با موضوع جهانگردی و گردشگری زیست محیطی ایران در مناطق حفاظت شده سرخ آباد و انگوران استان زنجان است.

در‌باره کتاب جاذبه‌ های بوم‌ گردی در مناطق حفاظت شده استان زنجان

در قرن ۲۱ صنعت گردشگری به یکی از گسترده‌ترین صنایع جهان و یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمد کشورها تبدیل شده است و کشورهای مختلف جهان سعی می‌کنند با شناسایی و معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری کشور خود، با جذب بیشتر گردشگران سهم بیشتری از این درآمد را از آن خود کنند.

در بسیاری از کشورها، صنعت گردشگری منبع اصلی درآمد، شغل و انگیزه اصلی برای توسعه ساختارهای زیربنایی و تسهیلات ارتباطی، اقامتی و پذیرایی است.

گردشگری به عنوان یک موضوع چند ارزشی از راهکارهای مهم نیل به توسعه پایدار محسوب می‌شود، و با حداقل اثرات تخریبی زیست محیطی است. بوم‌گردی تجربه گردشگری به مناطق طبیعی، بکر و دست نخورده است و با هدف تفریح، سرگرمی یا فراگیری بیشتر در مورد حیات جانوری و گیاهی انجام می‌گیرد، سبب افزایش توجه  و نیاز به حفاظت محیط‌های طبیعی است. آمارهای جهانی نشان می‌دهد علاقه‌ی مردم جهانی به حفظ محیط‌زیست و بوم‌گردی نسبت به گذشته افزایش یافته است و مردم نسبت به ناپایداری، شکنندگی و راهکارهای حفظ محیط‌زیست بسیار اگاهانه‌تر عمل می‌کنند. در کشور ما آن گونه که باید به موضوع گردشگری پرداخته نشده، در حالی که ایران پهناور در مقایسه با سایر کشورها به دلیل تنوع شرایط آب و هوایی و اقلیمی، خصوصیات زمین‌شناسی، شرایط زیستی گیاهی و جانوری از موقعیت منحصر به فردی برای توسعه بوم‌گردی برخوردار است. برخی از صاحب نظران گفته‌اند که ایران از نظر تنوع و تعدد زیست بوم شبیه به قاره‌ای کوچک است.

دو منطقه حفاظت شده انگوران و سرخ آباد در استان زنجان به لحاظ برخورداری از ویژگی‌های جغرافیایی، کالبدی، طبیعی و اجتماعی ویژه از توان و قابلیت بسیار مناسبی برای توسعه‌ی بوم‌گردی برخوردار است. متأسفانه با وجود جاذبه‌های منحصر به فرد مناطق یاد شده، تاکنون طرح و برنامه و اقدام اساسی برای شناسایی جاذبه‌های این مناطق و توسعه بوم‌گردی برای این محدوده ‌ها اجرا نشده است. این کتاب کوشیده است با معرفی و شناسایی مناطق حفاظت شده انگوران و سرخ آباد مهم‌ترین مناطق مناسب توسعه بوم‌گردی را معرفی نماید و مهم‌ترین موانع و محدودیت‌های توسعه گردشگری و زیر‌ساخت‌های اساسی مورد نیاز مثل زیرساخت‌های حمل و نقل، کمبود زیرساخت‌های اقامتی و پذیرایی، فعالیت‌های عمرانی و جلوه‌های زندگی و فعالیت انسانی در مناطق بوم‌گردی، کمبود مشارکت محلی و فقر فرهنگی را در این مناطق برای رسیدن به توسعه پایدار ارزیابی نماید.

برخی از فصل‌های کتاب جاذبه‌های بوم‌گردی در مناطق حفاظت شده استان زنجان (مناطق حفاظت شده سرخ آباد و انگوران):

فصل اول 

سرآغاز

بوم‌گردی راهی برای رسیدن به توسعه پایدار

تعریف مفاهیم پایه

فصل دوم. بوم‌گردی و دید‌گاه‌های مرتبط با آن

فصل سوم. جاذبه‌های بوگردی در منطقه‌ٔ حفاظت‌شده سرخ آباد

فصل چهارم. جاذبه‌های بوم‌گردی در منطقه‌ی حفاظت شده ‌ی انگوران

فصل پنجم. موانع و مشکلات توسعه‌ٔ بوم‌گردی در مناطق حفاظت‌شده‌ٔ استان زنجان

فصل ششم. جمع‌بندی و ارائه‌ٔ پیشنهادات

خواندن کتاب جاذبه‌ های بوم‌گردی در مناطق حفاظت شده استان زنجان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام کسانی که قصد گردشگری به مناطق طبیعی کشور دارند و به همه کسانی که به نحوی دست‌اندرکار حراست از مناطق حفاظت‌شده کشور هستند و دغدغه توسعه مناطق پایدار بومگردی دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جاذبه‌ های بوم‌گردی در مناطق حفاظت شده استان زنجان

«استان زنجان به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی متنوع و مساعد، پستی و بلندی‌ها و ارتفاعات مناسب برای فعالیت‌های ورزشی، زمستانی و کوهستانی، کوهنوردی و کوهپیمایی، چشمه‌های آب معدنی، غارهای طبیعی، مناظر بدیع در فصول مختلف سال، تنوع زیستی و گونه‌های گیاهی و جانوری خاص و متنوع از توان بالایی برای توسعه‌ی بوم‌گردی برخوردار است. از سویی این دو منطقه به دلیل موقعیت گذرگاهی مناسب استان زنجان و همجواری آن با ۷ استان دیگر کشور در محدوده‌ی شمال غربی کشور و به دلیل نزدیکی به کلان شهرهای تهران، کرج، قزوین و تبریز این فرصت و امکان را دارد که به یکی از مناطق مهم جذب طبیعت‌گردان در سطح ملی و فراملی تبدیل شود.

توسعه‌ی بوم‌گردی در مناطق حفاظت شده‌ی انگوران و سرخ آباد از این نظر اهمیت دارد که می‌تواند سبب افزایش حجم مراجعات به مناطق حفاظت شده، توسعه‌ی زیرساخت‌ها و امکانات حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات پذیرائی و اقامتی در سطح استان شود و با ایجاد فرصت‌های شغلی، برای مردم این خطه و مجموعه استان کسب درآمد پایدار فراهم آورد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۲۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان