دانلود و خرید کتاب مدیریت پروژه چابک آیدین غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت پروژه چابک اثر آیدین غلامی

کتاب مدیریت پروژه چابک

نویسنده:آیدین غلامی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدیریت پروژه چابک

کتاب «مدیریت پروژه چابک» نوشتۀ آیدین غلامی و ویراستۀ حامده حاجی ابراهیمی است و انتشارات دیده بان قلم فرتاک آن را منتشر کرده است. کتاب مدیریت پروژۀ چابک راهنمایی جامع و کامل برای آشنایی با یکی از جدیدترین رویکردهای مدیریت پروژه است.

درباره کتاب مدیریت پروژه چابک

در دنیای امروز مدیریت پروژه‌ها پیچیدگی‌های زیادی دارد. این پیچیدگی‌ها علت‌های زیادی دارد برای نمونه گسترش هرروزۀ فعالیت‌های اقتصادی در دنیا، میزان بودجۀ موردنیاز برای انجام پروژه‌ها و تنوع تکنولوژیکی. برای همین است که شرکت‌ها و سازمان‌هایی که پروژه‌محور هستند همواره در جستجوی راهی نوین برای مدیریت، کنترل و پیشرفت پروژه‌هایشان هستند. مدیریت پروژۀ چابک ویژگی‌هایی دارد که به یکی از رویکردهای مهم مدیریت پروژه تبدیل شده است و سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از آن در زمان مناسب تغییرات مناسب را انجام دهند.

مهم‌ترین ویژگی مدیریت پروژۀ چابک این است که با درنظرگرفتن دگرگونی‌های سریع دنیای امروز ابزار روش‌هایی را در اختیار سازمان‌ها می‌گذارد تا بتوانند در مواجهه با چالش‌های به وجود آمده و موانعی که بر سر راهشان قرار می‌گیرد منعطف عمل کنند و تغییرات را خیلی سریع ایجاد کنند و پروژه‌ها را با موفقیت به انجام برسانند.

آیدین غلامی در کتاب مدیریت پروژۀ چابک اصول این نوع مدیریت پروژه، فرایندها، ‌ابزارها و تکنیک‌های آن را توضیح می‌دهد. او تلاش کرده است تا اطلاعاتی به مخاطبانش بدهد تا آن‌ها را قادر سازد پروژه‌های خود را کارآمدتر و موفق‌تر مدیریت کنند. آیدین غلامی در کتابش ابتدا مفاهیم و مبانی مدیریت پروژه را توضیح می‌دهد و رویکردها، فازها و فرایندهای آن را بیان می‌کند. در فصل دوم مدیریت پروژۀ چابک را معرفی می‌کند و از تفاوت‌های روش‌های کلاسیک و چابک می‌گوید. فصل سوم آشنایی با نقش‌های اصلی در مدیریت پروژه چابک و فصل چهارم آشنایی با متدولوژی‌ها و تکنیک‌های کلیدی آن مثل متدولوژی اسکرام، کانبان، XP، Crystal Clear، FDD، ASD و DSDM است و در فصل آخر به بررسی تفاوت مدیریت پروژة چابک و مدیریت پروژة سنتی در حوزه‌های مدیریت پروژه می‌پردازد.

خواندن کتاب مدیریت پروژه چابک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزۀ مدیریت و دانشجویان و مشاوران سازمان‌های پروژه‌محور پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت پروژه چابک

«مدیریت یک پروژه بدون توجه به تکنیک‌ها و دانش مدیریت پروژه، مانند انجام یک بازی فوتبال بدون داشتن تاکتیک بازی است. مربی فوتبال باید بازیکنان را به همکاري با یکدیگر تشویق کند و همواره باید این سؤال را از خود بپرسد: "ما باید چگونه در این مسابقه بازی کنیم تا به امتیازی بالاتر از تیم حریف دست پیدا کنیم؟" پرداختن به این موضوع، توجه به یک نکتۀ کلیدی است که هر یک از اعضای تیم باید روی آن تمرکز کنند، به‌منظور رسیدن به هدف (پیروزی). بررسی عواملی که باعث موفقیت و پیروزی یک تیم می‌شوند، مسئله‌ای حیاتی در انجام پروژه‌هاست. داشتن تاکتیک مشخص برای رسیدن به موفقیت و اجراي هماهنگ و یکپارچۀ تاکتیک انتخاب شده، همچنین فرایند ایجاد و اصلاح تاکتیک، از جمله مواردی هستند که با استفاده از تکنیک‌ها و دانش مدیریت پروژه می‌توان آن‌ها را ممکن ساخت. بسیاری از تیم‌های پروژه‌ای از روشی مشابه تیم فوتبال در اجرای پروژه‌های مختلف استفاده می‌کنند، به‌طوری‌که آن‌ها وظیفۀ به هدف رسانیدن پروژه را برعهده دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان