دانلود و خرید کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان مراد حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان اثر مراد حسینی

کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان

انتشارات:انتشارات حتمی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان

کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان نوشتهٔ مراد حسینی و پروانه خواجه پور است و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

انتشارات حتمی یکی از ناشرین معتبر و نام‌آشنا در حوزه نشر کتاب‌های تخصصی علوم ورزش و پزشکی است که پس از طی مراحل پر فراز و نشیب، به این جایگاه دست یافته است.

از ابتدای فعالیت، انتشارات حتمی به‌طور تخصصی در زمینه علوم ورزشی و آکادمیک به چاپ کتاب پرداخت، اما در سال‌های اخیر، اقبال مردم و عموم جامعه به کتاب‌های ورزشی زیاد شده و اکنون ۷۰درصد از کتاب‌های انتشارات حتمی در زمینه تربیت بدنی در سطح عمومی، رشته‌های ورزشی، فدراسیون‌ها و … است. با توجه به نیاز جامعه به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، اخیراً چاپ کتاب‌های پزشکی و سلامت و به‌ویژه پزشکی در حوزه ورزش به مجموعه فعالیت‌های انشارات حتمی افزوده شد.

اعتقاد مدیریت انتشارات حتمی بر این است که در زمینه علوم ورزشی باید با علم و پیشرفت‌های روز همگام بود و لذا بیش از ۸۰درصد از کتاب‌های منتشر شده در قالب ترجمه است. تاکنون تعداد ۵۳۷ عنوان از کتاب‌های انتشارات حتمی در سایت خانه کتاب ثبت شده و برای ۶۹۷ مورد نیز تاکنون شابک صادر شده است.

انتشارات حتمی در مدت یک دهه فعالیت خود در حوزه نشر کشور، موفق به دریافت ۱۲ نشان برتر کشوری ازجمله ناشر نمونه کشور در سال ۱۳۹۳، برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برگزیده کتاب‌های علوم ورزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۱ و لوح تقدیر از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور برای چاپ کتاب «راهنمای تغذیه بالینی در کووید ۱۹» شده است.

انتشارات حتمی علاوه بر تقویت زمینه‌های فعالیت و همکاری با نهادها و مراکز متولی ورزش و علوم ورزشی در کشور، در چشم‌انداز پیش‌روی خود، نگاهی نیز به آن سوی مرزهای کشور و حضور در عرصه بین‌الملل دارد.

درباره کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان

رابطه‌ٔ فعالیت‌های ورزشی با تغذیه رابطه‌ٔ بسیار نزدیک و تنگاتنگی است. جایی که صحبت از ورزش باشد، کالری مورد نیاز فعالیت مطرح است و جایی که صحبت از تغذیه باشد، میزان کالری و شیوه‌های سوخت آن در بدن از طریق فعالیت و حرکت مطرح می‌شود. به اعتقاد اکثر کارشناسان سلامت و ورزش، کنترل رابطه بین تغذیه و فعالیت نقش بسیار مهم و اساسی در سلامتی و طول عمر انسان دارد. انسان برای رشد و تداوم زندگی نیاز به دریافت مداوم و برنامه‌ریزی‌شده‌ٔ غذا دارد تا بتواند با هضم و جذب آن انرژی لازم برای انجام اعمال حیاتی را به دست آورد که این روند خود فرایند منظم تغذیه است. همانطور كه تغذیه و رژیم غذایی مناسب ضروری‌ترین عامل سلامت است، تغذیه ناسالم نیز عامل اصلی بروز بیماری‌هاست. در دوران كودكی، به خصوص سنین دبستان و همین طور در دوران نوجوانی، به دلیل رشد سریع، انسان بیش از هر زمان دیگر به تغذیه مناسب نیازمند است. والدین باید در این دوران كه زمان شكل‌گیری و الگوپذیری غذایی در فرزندشان است، بتوانند موقعیتی فراهم كنند تا فرزندانشان از رژیم غذایی سالم و متنوع برخوردار شوند. متأسفانه برای خیلی از خانواده‌ها و كودكان غذاهای آماده و تنقلات فاقد ارزش غذایی، جزئی از رژیم غذایی عادی روزانه محسوب می شوند كه البته به وسیله آموزش بهداشت و تغذیه می‌توان افراد را در هر سن و سالی متوجه عادات غذایی ناصحیح كرد و رفتارهای تغذیه‌ای مناسب را جایگزین آنها ساخت. برای مثال، توجه والدین به وعده‌های غذایی به ویژه صبحانه و میان‌وعده‌های مدرسه‌ای فرزندانشان است.

آنچه در کتاب تغذیه ورزشی دانش‌آموزان می‌خوانید:

فصل اول: تاریخچه‌ٔ تغذیه و اصطلاحات کاربردی آن

فصل دوم: کربوهیدرات و نقش آن در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان

فصل سوم: پروتئین‌ها و نقش آن در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان

فصل چهارم: چربی‌ها و نقش آن در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان

فصل پنجم: ویتامین‌ها و نقش آن در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان

فصل ششم: املاح معدنی و نقش آن در فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان

فصل هفتم: گروه‌های اصلی مواد غذایی

فصل نهم: تغذیه مناسب، انجام فعالیت بدنی و پیشگیری از چاقی دانش‌آموزان

فصل دهم: رژیم غذایی سالم و ناسالم دانش‌آموزان

فصل یازدهم: تغذیه قبل و بعد از انجام فعالیت بدنی دانش‌آموزان

فصل دوازدهم: ارزیابی وضعیت تغذیه‌ای دانش آموزان

خواندن کتاب تغذیه ورزشی دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خوانندگان اصلی اين کتاب عبارت‌اند از دانشجويان حرکت شناسی، علوم ورزشی، تندرستی، مربيگری و تربيت بدنی و دانشجويانی که در برنامه‌های آمادگی پيش از تدريس شرکت می‌کنند و به طور کل دانشجويان رشته علوم ورزشی که هدفشان يادگيری آمادگی جسمانی، توانبخشی و علم تمرين است و نيز متخصصان تندرستی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۵۰۰
تومان