دانلود و خرید کتاب روان شناسی باور نانسی اس. کیم ترجمه عباس زیدی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روان شناسی باور اثر نانسی اس. کیم

کتاب روان شناسی باور

ویراستار:افسانه نظری
امتیاز:
۲.۹از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روان شناسی باور

کتاب روان شناسی باور نوشتهٔ نانسی اس. کیم و ترجمهٔ عباس زیدی زاده و ویراستهٔ افسانه نظری است و موسسه انتشارات فلسفه آن را منتشر کرده است. نانسی کیم یک مرور کلی دقیق، کامل و جذاب از پژوهش‌ها و نظریه‌های پیشرفته دربارهٔ روان‌شناسی باور ارائه می‌دهد. او ایده‌های کلیدی پیرامون حوزه‌های مختلف روان‌شناسی را به‌طور یکپارچه به هم پیوند می‌زند تا این بینش را به خوانندگان دهد که چرا افراد به آنچه در سیاست، مذهب، سلامت و سایر جنبه‌های مهم زندگی انسان به کار می‌بندند، باور دارند. این یک متن عالی برای خوانندگانی است که تازه به مطالعهٔ تجربی باورها روی آورده‌اند یا کسانی که صرفاً می‌خواهند دانش خود را از وضعیت فعلی علم، بازاندیشی کنند.

درباره کتاب روان شناسی باور

همهٔ ما به چیزی اعتقاد داریم. اما چگونه اعتقادها و باورها بر زندگی (افکار، احساسات و رفتارهای) ما تأثیر می‌گذارند؟ کتاب نانسی اس. کیم به طرز استادانه‌ای علم باور را خلاصه می‌کند. هم برای افراد غیرمتخصص قابل‌فهم و هم منبعی ارزشمند برای دانشجویان و دانشگاهیان است.

نانسی کیم متن صریح و کاملی را پیرامون روان شناسی باور نوشته است. او دیدگاه‌های زیربنایی اخلاقی و سیاسی ما را کاوش می‌کند، ما را به وادی کوته‌بینی، نظریه‌های توطئه، انکار آب‌وهوا و اعتقادات ماوراءالطبیعه رهنمون می‌کند و اهمیت شگفت‌انگیز فرضیات اصلی ما را در دنیای واقعی در مورد ماهیت ذهن، ارادهٔ آزاد و امکان انسان آشکار می‌سازد. او توضیح می‌دهد که چرا عقاید ما در برابر تغییر بسیار مقاوم هستند، اما همچنین نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند اصلاح شوند. با قطعیت متافیزیکی کامل، معتقدم هیچ چیز به اندازهٔ این کتاب نمی‌تواند ذهن را تغییر دهد.

خواندن کتاب روان شناسی باور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نانسی اس کیم

نانسی اس کیم نویسندهٔ کتاب درسی قضاوت و تصمیم‌گیری در آزمایشگاه و جهان است. او دارای مدرک کارشناسی با افتخارات عالی در رشتهٔ روان‌شناسی از دانشگاه هاروارد است و دوره‌های کارشناسی ارشد و دوره پژوهشی ارشد و دکترای روان‌شناسی را در دانشگاه ییل گذرانده است. در زمینهٔ روان‌شناسی باور، قضاوت و تصمیم‌گیری، روان‌شناسی شناختی و علوم اعصاب شناختی به مدت شانزده سال تدریس کرده و اخیراً به عنوان دانشیار استاد با تصدی سِمت در گروه روان‌شناسی در دانشگاه نورث ایسترن، بوستون، ایالات‌متحده آمریکا مشغول به فعالیت است. تحقیقات او به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه باورهای افراد معمولی، بیماران، کارآموزان بالینی و پزشکان شاغل راجع به بیماری، بر قضاوت‌ها، تصمیم‌گیری و حافظهٔ آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

بخشی از کتاب روان شناسی باور

«باورهای افراطی، باورهایی هستند که به شدت از هنجارهای اجتماعی رایج در یک منطقه منحرف می‌شوند. باورهای افراطی ممکن است بر اساس باورهای سکولار یا باورهای دینی باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که همهٔ ادیان مهم جهان، در طول تاریخ و در یک دوره زمانی، به آموزه‌های افراطی تحریف شده‌اند. (مک‌گرگور و همکاران، ۲۰۱۵) اگرچه باورهای افراطی، بنا به تعریف، نسبتاً غیرمعمول هستند، اما همچنان نگران‌کننده هستند زیرا اعمال خشونت‌آمیز در خدمت به باورهای افراطی می‌تواند تأثیرات قدرتمند و گسترده‌ای بر جامعه داشته باشد. از آنجایی که باورهای افراطی بسیار مغایر با هنجارهای اجتماعی است، درک شهودی اینکه افراد چگونه چنین باورهایی دارند، می‌تواند بسیار دشوار باشد. در این فصل، ما بررسی خواهیم کرد که آیا ادبیات تحقیق روان‌شناختی به این سؤال می‌پردازد که افراد چگونه باورهای افراطی را اتخاذ می‌کنند؟ (و چگونه زیر مجموعه‌ای از آن‌ها بعداً از باور خود برمی‌گردند.)

برای هر روایت روان‌شناختی از باورهای افراطی، مهم است که نه تنها فرد فرد مردم را، بلکه پویایی گروه، شبکه‌های اجتماعی و زمینه اجتماعی سیاسی پیرامون را نیز در نظر بگیرند. (کرنشاو، ۲۰۰۰؛ کروگلانسکی و فیشمن، ۲۰۰۹) بر این اساس، پژوهشگران روان‌شناسی که به باورهای افراطی می‌پردازند، معمولاً از رویکردهای روان‌شناسی شناختی، روان‌شناسی اجتماعی، روان‌شناسی سیاسی و انسان‌شناسی شناختی استفاده می‌کنند و برخی یافته‌ها و نظریه‌های پژوهشی بالقوه امیدوارکننده‌ای را به دست می‌آورند. تحقیقات میدانی با اعضای فعلی یا سابق گروه‌های افراطی، اگرچه بسیار دشوار است، اما منبع غنی اطلاعات است. یکی دیگر از رویکردهای اصلی، اجرای نظرسنجی‌ها و کارهای آزمایشی بر روی تعداد نسبتاً زیادی از افراد، مقایسهٔ افرادی که در بعضی مقیاس‌ها (مثلاً جهت‌گیری سیاسی) افراطی هستند، و افراد دارای باورهای معتدل‌تر است.

با این حال، رویکرد دیگر، جستجوی مشترکات در مطالعات موردی بوده است. (رویکردی مفید به ویژه در موارد افراط‌گرایی خشونت‌آمیز، که در آن موارد ممکن است مرده باشند یا دسترسی به موارد دیگر بسیار دشوار باشد)

بر اساس چنین کاری، نظریه‌های باورهای افراطی معتقد است، حرکت ایدئولوژیک یک فرد به سمت افراط‌گرایی ممکن است توسط چندین عامل کلیدی هدایت شود. یک عامل در مقایسه با اهداف زندگی معمولی (مثلاً رفتن به مدرسه، داشتن خانواده) به‌طور نامتناسبی توسط اهداف افراطی برانگیخته می‌شود. عوامل دیگر عبارتند از: جستجو برای اینکه فردی بااهمیت در جهان باشید، افزایش برجستگی نسبی هویت گروهی فرد بر هویت خود، و انگیزهٔ حمایت از ارزش‌هایی که برای او مقدس است. در این فصل، هر یک از این عوامل را با جزئیات بیشتری، و اینکه چگونه پرداختن مستقیم به این عوامل ممکن است به افراد کمک کند تا باورها و رفتارهای افراطی خود را کنار بگذارند، بررسی خواهیم کرد. ما همچنین نقش بالقوهٔ عوامل شناختی و اجتماعی عمومی‌تر مانند تصمیم‌گیری جانب‌دارانه و ادراک نادرست از اجماع عمومی در مورد باورهای افراطی را به‌طور انتقادی در نظر خواهیم گرفت. اگرچه پژوهش‌های روانشناسی به تنهایی ممکن است درک کاملی از باورها و رفتارهای افراطی خاص ارائه نکنند، ما بررسی خواهیم کرد که چگونه ممکن است یک قطعهٔ کلیدی از پازل را تشکیل دهد.»

نظرات کاربران

ر.د.ب
۱۴۰۲/۰۶/۰۲

این کتاب باید یا به صورت چاپی یا به صورت پی دی اف خونده بشه. کتاب خیلی مفید هست. کتاب هیچ نظری از طرف خودش نمیده و کاملا خنثی هست. ترجمه و ویراستاری میتونست بهتر باشه. هنوز جای کار و اصلاح

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۹۸۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان