دانلود و خرید کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده آنجلا استورات ترجمه حسن طاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده اثر آنجلا استورات

کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

معرفی کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده نوشتهٔ آنجلا استورات و ترجمهٔ حسن طاهری و زهرا مشتاق است و نشر گنجور آن را منتشر کرده است. این کتابْ راهنمای عملی انجام تمرینات ذهن‌آگاهی برای مبتدیان است.

درباره کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

ذهن‌آگاهی یعنی ذهن کاملاً بر آنچه که در حال وقوع است (زمان حال)، مانند کاری که الان انجام می‌دهید و محیطی که در آن هستید متمرکز است. وقتی ذهن‌ ما سرگردان می‌شود، ارتباط ما با خود فیزیکی قطع می‌شود و به‌سرعت درگیر افکار آزاردهنده در مورد گذشته یا نگرانی در مورد آینده می‌شویم و این ما را تحت فشار قرار می‌دهد.

توانایی اساسی انسانی که باعث می‌شود انسان به‌طور کامل در لحظهٔ حال حضور داشته باشد و نسبت به اینکه کجا هست و چه‌کاری انجام می‌دهد آگاهی داشته باشد، به‌عنوان ذهن‌آگاهی شناخته می‌شود. با تمرکز و توجه خودخواسته نسبت به ذهن، افکار و محیط اطرافمان، می‌توانیم ذهن‌آگاهی را تمرین کنیم.

پذیرش یکی از اجزای ذهن‌آگاهی است، به این معنی که ما به افکار و احساسات خود، بدون قضاوت در مورد آن‌ها توجه می‌کنیم. به‌عنوان مثال، ما به این فکر نمی‌کنیم که در هر زمان، روشی «درست» یا «نادرست» برای فکر کردن یا انجام دادن وجود دارد. بلکه با درگیر شدن در تمرینات ذهن‌آگاهی، ذهن خود را طوری آموزش می‌دهیم که به جای گذشته یا آینده، بر لحظه حال تمرکز کند.

مهم نیست چقدر در گذشته یا نگران آینده باشید، ذهن‌آگاهی همیشه باعث می‌شود تا به جایی که هستید، کاری که انجام می‌دهید، و احساسی که دارید، برگردید. اگر می‌خواهید ذهن‌آگاهی را یاد بگیرید، بهتر است کمی به خودتان زمان بدهید.

همه این توانایی را دارند که ذهن‌آگاه باشند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نحوهٔ صحیح انجام دادن آن را یاد بگیرید.

کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده نحوهٔ صحیح انجام دادن آن را می‌آموزد.

خواندن کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند ذهن‌آگاهی را بیاموزند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ذهن آگاهی به زبان ساده

«گوش دادن ذهن آگاهانه یعنی زمانی‌که صدای مزاحم افکار درونی‌تان را ساکت کنید تا بتوانید حرف‌های مخاطبتان را کامل بشنوید و به‌این‌ترتیب در او این حس را ایجاد کنید که درکش کرده‌اید. بیشتر وقت‌ها، هنگام تعامل با دیگران اصلاً، به صحبت‌هایشان توجه نمی‌کنیم. گوش دادن ذهن آگاهانه به ما کمک می‌کند که با حضور ذهن و تمرکز حواس به‌طرف مقابل‌مان گوش فرادهیم. در گوش دادن ذهن‌آگاهانه ما به صداها، موسیقی، سخنرانی‌ها، گفتگوها و ... توجه می‌کنیم.

تمامی این گوش دادن‌ها نیازمند توجه، ذهنی‌باز، آگاه، هوشیار، آرام و پذیرا می‌باشد تا بتوانیم آنچه را می‌شنویم درک کرده و به یادآوریم. ما اغلب درک روشنی از گوش دادن ذهن‌آگاهانه نداریم زیرا گوش دادن ذهن‌آگاهانه از طریق تمرین انجام می‌شود و می‌توانیم آن را کنترل کنیم.

در اینجا به چند نکته برای گوش دادن ذهن‌آگاهانه اشاره می‌کنیم:

۱. گوش دادن ذهن‌آگاهانه بعد از بیدار شدن

وقتی‌که بیدار می‌شوید، بی‌حرکت بمانید و به‌جای روشن کردن تلویزیون، تلفن یا رایانه، فقط آگاهانه به آنچه در اطرافتان اتفاق می‌افتد توجه کنید. به‌آرامی هرفکری را که در ذهن‌تان می‌گذرد رها کنید، سپس توجه‌تان را بر روی صداهای اطراف متمرکز کنید، سپس از رختخواب بلند شوید و دوش بگیرید و به آبی که روی پوست بدن‌تان جاری می‌شود آگاهانه گوش دهید.

صدای پرندگان و حیوانات در یک منطقه روستایی، صدای فعالیت‌های بیرونی در شهر مثل: جمع‌آوری زباله‌ها، ساخت و ساز ساختمان و ترافیک، محوطه دانشگاه، صدای ردپایی دانشجویان در راهروها، بازشدن درها، گفتگوی دانشجویان، خرخر کردن گربه یا خش‌خش برگ‌ها، همه این‌ها صداهای ملایمی هستند که باید به آن‌ها گوش داد. تا زمانی‌که یک صدا دیگر نیازی به توجه شما نداشته باشد، بگذارید صداهای دیگر را بشنوید.

۲. گوش دادن به موسیقی

یک موسیقی، ترجیحاً آهسته یا کلاسیک پخش کنید، در حین گوش‌دادن به لحن، ارتعاش نت‌ها و احساساتی که موسیقی در شما برمی‌انگیزد توجه کنید. هرزمان افکاری دیگری وارد ذهنتان شد به‌آرامی تمرکزتان را به موسیقی برگردانید.

۳. توجه ذهن‌آگاهانه به صحبت‌های یکدیگر

به قول هنری دیوید ثورو، بهترین بازخوردی که تا به حال دریافت کرده‌ام، زمانی بود که کسی از من پرسیدند که چه فکر می‌کنم و به پاسخ من گوش دادند. پرسیدن آگاهانه از شخص دیگری با گوش دادن آگاهانه امکان پذیر است. ایجاد ارتباط موثرتر هدیه تمرکز ما است که ما را به هم نزدیک‌تر می‌کند و گوینده را قادر می‌سازد کمتر در معرض دید قرار بگیرد و او را تشویق می‌کند تا با شنونده صمیمی‌تر شود. سکوت منجر به تفرقه و چندپارگی می‌شود که هر دو وحشتناک هستند.

کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید، به‌طور طبیعی نفس بکشید و بدون قضاوت به صحبت‌های طرف مقابل با هوشیاری گوش دهید. اگر افکار دیگری به ذهن‌تان می‌آید، با ملایمت آن‌ها را رها کنید و دوباره روی صحبت‌های گوینده تمرکز کنید. صبر کنید تا همه چیزهایی را که باید گفته شود بشنوید. اجازه ندهید صحبت‌های شما گفت‌وگوی‌تان را برهم بزند، لطفاً پرسشگر باشید؛ فرض نکنید که از قبل می‌دانید.

باتوجه به اینکه، شما هم می‌خواهید شنیده شوید، صبر کنید طرف مقابل‌تان صحبت‌های خود را تمام کند سپس شما شروع به صحبت کردن بکنید.»

اعتیاد
محمدرضا سرگلزایی
راهنمای کاربردی شناختی رفتاری تغییر عادت
جیمز کلیبورن
وسواس فکری
پگی جی. پارکس
DSM-5 به زبان ساده
جیمز موریسون
روان گسیختگی (اسکیزوفرنی)
استفان ماردر
افکار مزاحم در اختلال های بالینی
دیوید ا. کلارک
کتاب کار توجه آگاهی
جان تیزدل
اصلاح رفتار؛ اصول و روش ها
ریموند میلتن برگر
فنون رفتاردرمانی
شهربانو قهاری
بیماری ها و اختلال های شخصیت
هال مارکوویتز
رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
مغز مضطرب خود را بازسازی کنید
کاترین پیتمن
احساس تنهایی و نوآسیب های اجتماعی در نوجوانان
مهلا یزدان‌پور
تندآموز روان درمانی دلسوزی مدار
پل گیلبرت
راهکارهای جدید در گروه درمانی گشتالتی
پیتر کول
توجه آگاهی برای اختلال دوقطبی
ویلیام ر. مارچاند
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن
سمیراسادات حسینی بنویدی
کتاب کار ذهن آگاهی برای اختلال وسواس
جان هرشفیلد
طرز فکر اعتیاد آور خودفریبی را درک کنیم
آبراهام توئرسکی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۵ صفحه

حجم

۳۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان