دانلود و خرید کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار عابد صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار اثر عابد صالحی

کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار

نویسنده:عابد صالحی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار

کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار نوشتهٔ عابد صالحی است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار

تاکنون تعاریف مختلف و گاهی ناسازگاری از استراتژی و مدیریت استراتژیک ارائه شده است. به تعبیر یکی از متخصصان مدیریت این عبارات مانند« هنر» است که وقتی آنها را می‌بینیم تشخیص‌دادن آن‌ها آسان است؛ اما وقتی در پی تعریف‌کردن و توضیح‌دادن آنیم خیلی مشکل به نظر می‌رسد. با این حال استراتژی یعنی الگویی بنیادی از اهداف فعلی و برنامه‌ریزی‌شده، بهره‌برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی . طبق این تعریف یک استراتژی باید سه چیز را مشخص کند:

۱. چه اهدافی باید محقق گردد؛

۲. روی کدام صنایع، بازارها و محصول‌ها باید تمرکز کرد؛

۳. چگونه برای بهره‌برداری از فرصت‌های محیطی و مواجهه با تهدیدهای محیطی به منظور کسب یک مزیت رقابتی منابع تخصیص یابد و چه فعالیت‌هایی انجام گیرد.

مدیریت استراتژیک مجموعه تصمیم‌ها و اقدامات مدیریتی است که عملکرد بلندمدت یک شرکت را تعیین می‌کند.

مدیریت استراتژیک عبارت است از بررسی محیطی (هم محیط خارجی و هم محیط داخلی) تدوین استراتژی، اجرای استراتژی، ارزیابی و کنترل. همچنین، تصمیمات و فعالیت‌های یکپارچه در جهت توسعه استراتژی‌های موثر، اجرا و کنترل نتایج آنهاست.

بنابراین مدیریت استراتژیک فعالیت‌های مربوط به بررسی، ارزشیابی و انتخاب استراتژی‌ها، اتخاذ هرگونه تدابیر درون و بیرون سازمانی برای اجرای این استراتژی‌ها و در نهایت کنترل فعالیت‌های انجام‌شده را در بر می‌گیرد.

بر این اساس، مدیریت استراتژیک بر نظارت و ارزیابی بر فرصت‌ها و تهدیدهای خارجی در سایه توجه به نقاط قوت و ضعف یک شرکت تأکید دارد.

با نگاهی دقیق به مفهوم مدیریت استراتژیک می‌توان به ضرورت استفاده از آن پی برد. با توجه به تغییرات محیطی که در حال حاضر شتاب زیادی به خود گرفته است و پیچیده‌شدن تصمیمات سازمانی، لزوم به‌کارگیری برنامه‌ای جامع برای مواجهه با این گونه مسائل بیشتر از گذشته ملموس می‌شود. این برنامه چیزی جز برنامه استراتژیک نیست.

مدیریت استراتژیک با تکیه بر ذهنیتی پویا، آینده نگر، جامع نگر و اقتضایی راه حل بسیاری از مسائل سازمان‌های امروزی است. پایه‌های مدیریت استراتژیک بر اساس میزان درکی است که مدیران از شرکت‌های رقیب، بازارها، قیمت‌ها، عرضه کنندگان مواد اولیه، توزیع‌کنندگان، دولت‌ها، بستانکاران، سهامداران و مشتریانی که در سراسر دنیا وجود دارند قرار دارد و این عوامل تعیین‌کنندگان موفقیت تجاری در دنیای امروز است. پس یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که سازمان‌ها برای حصول موفقیت در آینده می‌توانند از آن بهره بگیرند «مدیریت استراتژیک» خواهد بود.

خواندن کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک کسب و کار

«اهداف مدیریت استراتژیک

تنظیم و تعیین اهداف با روش اسمارت (اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و به‌موقع) می‎‌تواند به شما کمک کند که بتوانید اهداف مدیریت استراتژیک مورد نظرتان را ارزیابی کنید. به این فکر کنید که آیا آنها واقعی هستند یا خیر. باید اهداف مورد نظر خود را در طرحی که برای اهداف استراتژیک سازمان تدوین می‎‌کنید بنویسید و همواره درصدد دنبال کردن آنها باشید؛ در هنگام تنظیم اهداف بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید (گرانت و بادن-فولر، ۲۰۱۸):

۱) مشخص‌بودن

اهداف نباید مبهم و کلی باشند بلکه باید بر یک موضوع خاص متمرکز باشند. این تمرکز باید به گونه‌ای باشد که افراد بدانند در نهایت به چه چیـزی دست خواهند یافت. مثلا به‌سادگی نمی‌توان به یک کارمند گفت من از شما می‌خواهم پیشرفت کنید مگر اینکه روش و حوزه پیشرفت را به طور مشخص برای او تعیین کنید.

۲) قابل سنجش

قضاوت درمورد میزان تحقق هدف در گرو قابلیت اندازه‌گیری آن است. این قابلیت استانداردی را ارائه می‌کند تا بتوانیم میزان پیشرفت را اندازه‌گیری کنیم. به این ترتیب است که می‌توانیم بفهمیم تا چه حد به هدف نزدیک شده‌ایم.

۳) قابل دستیابی

بررسی کنید که هدف شما چیزی است که وقت، پول و منابع مورد نیاز برای دستیابی به آن را دارید. قابل دستیابی بودن به این معناست که بررسی کنید و دریابید که آیا هدف مورد نظرتان برای شما واقعا قابل دستیابی باشد. فعالیت‌ها، عملکرد و دیگر عملیاتی که صورت می‌گیرد در نهایت به یک نتیجه قابل استفاده بیانجامد که بتوان چیزی را با آن خلق کرد، بهبود یا تغییر داد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان