دانلود و خرید کتاب احکام مسافر ویژه مدافعان حرم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب احکام مسافر ویژه مدافعان حرم

کتاب احکام مسافر ویژه مدافعان حرم اثری از پژوهشکده باقرالعلوم (ع) و دفتر مقام معظم رهبری است. این کتاب را انتشارات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) منتشر کرده است. اغلب سؤالات در این کتاب به‌صورت میدانی از مدافعان حرم جمع‌آوری‌شده است و این کاربردی بودن سؤالات از ویژگی‌های خاص این کتاب است.

درباره کتاب احکام مسافر ویژه مدافعان حرم

سفر، بخشی از زندگی است که می‌توان با کمک آن زمینه رشد را فراهم کرد. اسلام نیز احکام اجرایی خود را متناسب با زندگی انسان‌ها طراحی کرده است تا انسان‌ها به‌سادگی بتوانند آنها را اجرا کنند. یکی از مسائل مهم سفر، چگونگی خواندن نماز است و بسیاری در این باره پرسش‌های مختلفی دارند.

کتاب پیش‌رو به دنبال ترسیم دقیق احکام مسافر باتوجه‌به پرسش‌های مدافعین حرم درباره نماز و روزه است و در این باره نظرات مراجع تقلید حضرات آیات عظام: امام خمینی و امام خامنه‌ای؛ سیستانی و مکارم بیان شده است.

خواندن کتاب احکام مسافر ویژه مدافعان حرم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به احکام دین اسلام در سفر می‌توانند از خوانندگان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب احکام مسافر ویژه مدافعان حرم

1. سفر او به مقدار مسافت شرعی باشد یعنی رفتن یا برگشتن و یا رفت‌وبرگشت او روی‌هم، هشت فرسخ شرعی باشد.

۲. از اول مسافرت قصد پیمودن هشت فرسخ را داشته باشد، بنابراین اگر از ابتدا قصد پیمودن هشت فرسخ را نداشته و یا قصد پیمودن کمتر از آن را | داشته باشد و بعد از رسیدن به مقصد تصمیم بگیرد به جایی برود که فاصله آن با مکان اول کمتر از مسافت شرعی است، ولی از منزل تا آن جا به‌اندازه مسافت شرعی است، باید نمازش را تمام بخواند.

٣. در بین راه از قصد خود مبنی بر پیمودن مسافت شرعی برنگردد، بنابراین اگر در بین راه، پیش از رسیدن به چهار فرسخ از قصد خود برگردد یا مردد شود، حکم سفر بعد از آن بر او جاری نمی‌شود.

۴. قصد قطع سفر در اثنای پیمودن مسافت شرعی با عبور از وطن خود یا جایی که می‌خواهد ده روز یا بیشتر در آن جا بماند، نداشته باشد.

۵. سفر از نظر شرعی برای او جایز باشد، بنابراین اگر سفر معصیت و حرام باشد، اعم از این که خود سفر حرام باشد مثل فرار از جنگ یا هدف از سفر، کار حرامی باشد مثل سفر برای راهزنی، حکم سفر را ندارد و نماز تمام است.

۶ مسافر از کسانی که خانه‌به‌دوش هستند، نباشد مانند بعضی از صحرانشینان که محل زندگی ثابتی ندارند، بلکه در بیابان‌ها گردش می‌کنند و هر جا آب‌وعلف و چراگاه پیدا کنند، می‌مانند.

۷. مسافرت را شغل خود قرار نداده باشد مانند باربر، راننده، ملوان و غیره و کسی که شغل او در سفر است، ملحق به این‌هاست. این مطلب کمی اختلافی است که در مسائل بعدی به‌صورت مفصل خواهد آمد.

۸. به حد ترخص برسد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۸۵۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان