دانلود و خرید کتاب فارماکولوژی عبدالرسول سبحانی
کتاب فارماکولوژی اثر عبدالرسول سبحانی

کتاب فارماکولوژی

معرفی کتاب فارماکولوژی

چاپ سوم کتاب فارماکولوژی؛ برای رشته‌های پرستاری، مامایی، بهداشت و اتاق عمل نوشتهٔ عبدالرسول سبحانی (استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی گیلان) و غلامرضا سپهری (استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی کرمان) و مهین ملایی (کارشناس‌ارشد پرستاری) است و انتشارات ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فارماکولوژی

یکی از ارکان اصلی وظایف نظام بهداشت و درمان در کشور تأمین، حفظ و ارتقای سلامت است. یکی از اجزای اصلی در نظام سلامت کارکنان درمانی شامل پزشک، داروساز، پرستار، ماما و غیره هستند که هر کدام به نوبه خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. بعد از پزشکان یکی از زیرمجموعه‌های مهم و سرنوشت‌ساز در روند سلامتی جامعه گروه‌های پیراپزشکی هستند. این گروه که در بعضی شرایط حلقه‌های واسطه و پیونددهنده اندیشه و تصمیم علمی پزشک و نیازهای بیمار هستند، چنانچه با برخورداری از علم و آگاهی به اعمال وظیفه خود بپردازند در بیشتر موارد نتیجه درمان را بهبود و ارتقا می‌بخشند. 

یکی از دروس مهم و کاربردی در دوران تحصیل این گروه‌ها فارماکولوژی است. مباحث مطروحه در این واحد درسی حول محور داروهاست. شناخت دقیق و ریزبینانه مطالب دروس تئوری فارماکولوژی منجر به آگاهی علمی فراگیران می‌شود. تدریس درس فارماکولوژی در گروه‌های پیراپزشکی اغلب با اتکاء به جزوه‌های درسی صورت می‌گیرد و اغلب اساتید به اجبار بخش زیادی از اوقات تدریس را مصروف نوشتن جزوه‌های دانشجویان می‌کنند. کتاب حاضر که تحت عنوان فارماکولوژی (چاپ سومارائه می‌شود در راستای حل معضل آموزش فوق و بهره‌وری هرچه بیشتر از درس فارماکولوژی تدوین شده است. به دنبال ویرایش اول و دوم کتاب با اصلاح پاره‌ای از نواقص آن و افزودن نکات جدید، اینک ویرایش سوم به زینت چاپ آراسته شده است. این کتاب با اغلب کتب فارماکولوژی پیراپزشکی تفاوت دارد و اساس شکل‌گیری آن بهره‌گیری از کتب متعدد فارماکولوژی پزشکی و پیراپزشکی و ارائه ساختار جدید و در عین حال ساده و پرمحتوا برای معرفی مفاهیم فارماکولوژی است.

خواندن کتاب فارماکولوژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان گروه‌های پیراپزشکی (پرستاری، مامایی، بهداشت و اتاق عمل) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فارماکولوژی

«عالیت فارماکوکینتیک دارو بستگی به میزان عبور آن از غشاء سلولی دارد. غشاء سلولی از لایه دو ملکولی شامل لیپید و ملکول‌های پروتئین که به‌طور پراکنده در طول لایه‌های لیپید قرار دارند تشکیل شده است. ملکول پروتئین به تنهایی می‌تواند نقش یک حامل (Carrier)، یک آنزیم، یک گیرنده یا یک محل آنتی‌ژن ایفا کند. غشاء سلولی هم‌چنین دارای منافذی است که مواد کوچک قابل حل در آب مانند لیتیوم، اوره، الکل، الکترولیت‌ها و آب به راحتی از آن عبور می‌کنند. ملکول‌های داروئی در مسیر انتقال به محل اثر توسط پلاسما، مجبورند از حفرات متعدد بدن عبور کنند. ورود داروها به این محل‌ها محدود است، چون باید از غشاءهای مختلفی عبور کنند. سدهائی که در مسیر انتقال داروها وجود دارند، ممکن است حاوی لایه منفرد سلولی باشد، مانند پرزهای اپی تلیال روده و یا مانند پوست از چندین لایه تشکیل شده باشد. علی‌رغم اختلافات ساختمانی در سدهای یاد شده فوق ولی عبور مواد از آن‌ها از دو مکانیزم به نام‌های انتقال غیر فعال و انتقال فعال صورت می‌پذیرد.»


خلاصه و آزمون های فارماکولوژی، ویراست دهم
برترام کاتزونگ
تفسیر نوار قلب
حامد آزادی
اصول طب داخلی هاریسون؛ بیماری‌های روماتولوژی و دستگاه ایمنی
دنیس. ال کاسپر
مروری بر فارماکولوژی بالینی و اصول تجویز داروها
سعید حاجی‌زاده
GBS آناتومی - نورو آناتومی: آناتومی گری برای دانشجویان، اطلس آناتومی نتر، آناتومی بالینی اسنل; همراه با آخرین آزمون‌های علوم پایه‌ پزشکی و دندان‌پزشکی
مائده محمودی
آناتومی بالینی اسنل (جلد سوم؛ سر و گردن)
ریچارد اسنل
کتاب کامل ICU مارینو؛ ویراست چهارم ۲۰۱۴
پل ال مارینو
اصول نسخه خوانی از صفر تا صد
فاطمه قاسمی
شناخت مبانی تصویربرداری، ویراست چهارم
ویلیام هرینگ
۱۵۰ الکتروکاردیوگرام بالینی؛ ویراست پنجم
جان‌.آر. هامپتون
تتا: راهنمای جامع تفسیر تست‌های آزمایشگاهی
حمیده سعادتی
راهنمای تفسیر نتایج غیرطبیعی آزمایشگاهی
جفری کلرمن
دستنامه‌ی طب داخلی هاریسون؛ بیماری‌های تنفسی - بیماری‌های کلیه‌
دنیس. ال کاسپر
تفسیر آسان سی ‌تی ‌اسکن مغز؛ ویراست سوم
نازنین رزازیان
مبانی طب داخلی سسیل؛ بیماری های قلب و عروق
محمد اف. الگاهیم
داروهای شایع بخش مراقبت های ویژه به همراه مراقبت های پرستاری
مسعود فلاحی
اصول طب داخلی هاریسون بیماری‌های گوارش؛ ویراست بیستم
سجاد قانع‌ عزآبادی
آناتومی بالینی اسنل (1) | تنه ، شکم، لگن و پشت
ریچارد اسنل

نظرات کاربران

z.m9180
۱۴۰۱/۱۲/۲۵

کاش کتابای تخصصی هم تخفیف داشت

Z313
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

عااااالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان