دانلود و خرید کتاب زودآموز مهندسی پزشکی معصومه اقبال گر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زودآموز مهندسی پزشکی اثر معصومه اقبال گر

کتاب زودآموز مهندسی پزشکی

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زودآموز مهندسی پزشکی

کتاب زودآموز مهندسی پزشکی نوشته معصومه اقبال‌گر است. این کتاب راهنمایی کامل برای دانشجویان مهندسی پزشکی است.

درباره کتاب زودآموز مهندسی پزشکی

پزشکی، علم وسیعی است که بسیاری از متخصصان و پزشکان با آن سروکار دارند. این علم با سلامت و جسم انسان‌ها در ارتباط بوده و پیشینه‌ی قوی‌ای دارد. پزشکان و متخصصان برای استفاده از این علم و بهبود سلامتی افراد نیازمند به استفاده از ابزار و وسایلی هستند که با استفاده از آن‌ها بیماری را تشخیص داده و سپس درمان کنند. آن‌ها به کمک بعضی وسایل در ابتدا نوع بیماری و مشکلی که فرد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند را تشخیص داده و سپس به کمک سایر وسایل اقدام به رفع آن می‌کنند. کیفیت تجهیزات تخصصی پزشکی که برای انجام این اهداف مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار مهم است و نقشی حیاتی در علم پزشکی دارد. برای رسیدن به این هدف مهندسین پزشکی گامی مؤثر در این مهم دارند. آن‌ها با استفاده از علم خود وسایلی را طراحی کرده و در اختیار پزشکان قرار می‌دهند. در همه‌ بیمارستان‌ها در کنار پزشکان مهندسین پزشکی هم وجود دارند که همواره باید دستگاه‌ ها را مورد سنجش قرار داده و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. این کتاب کمک می‌کند اطلاعات کاملی داشته باشید.

خواندن کتاب زودآموز مهندسی پزشکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان مهندسی پزشکی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب زودآموز مهندسی پزشکی

ابزار معاینه

هنگامی‌که به پزشک و یا دندان‌پزشک مراجعه می‌کنیم، برای تشخیص نوعی بیماری می‌بایست از ابزار و وسایلی استفاده کند که به کمک آن نوع بیماری را تخصص دهد. به این ابزار معاینه گفته می‌شود. مهم‌ترین ابزار معاینه عبارت‌اند از: دستگاه فشارسنج جیوه‌ای، دستگاه فشارسنج عقربه‌ای، دستگاه فشارسنج دیجیتال، دماسنج طبی، گوشی پزشکی، چراغ‌قوه، آبسلانگ، افتالموسکوپ، اتوسکوپ، رینوسکوپ، ترازو.

ابزار عمومی پزشکی

ابزار عمومی ابزاری هستند که برای کاربرد خاصی طراحی نشده‌اند و در همه‌ی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و هم‌چنین مطب‌های پزشکی وجود دارند. این ابزار عبارت‌اند از: برانکارد، دستگاه اتوکلاو، دستگاه فور، تخت معاینه، پاراوان، پنبه، الکل، صندلی تابوره، میز ترالی، رنه فرم (قلوه‌ای)

ابزار معاینه زنان و زایمان

زنان به دلیل ویژگی خاصی که دارند و به دلیل تفاوت‌های خاصی که در سیستم بدنی خوددارند نیازمند دستگاه‌ها و ابزار متفاوتی هستند. زنان باردار برای تشخیص بارداری، معاینه جنین، بیماری‌های رحم و تخمدان نیاز من ابزارهایی هستند که متفاوت از مردان است. هم‌چنین برای مراحل بعد از بارداری و به دنیا آوردن جنین و بسیاری از موارد دیگر از وسایل خاصی برای این منظور استفاده می‌شود. این ابزار عبارت‌اند از: چراغ معاینه نور سرد، سوآپ پنبه ای، ژل التراسونیک، اسپاچولا، تخت معاینه مامایی، اسپکولوم و سونوکیت.

ابزار تشخیص بیماری

در همه‌ی بیمارستان‌ها و مراکز تخصصی وسایلی وجود دارند که به کمک آن‌ها بیماری را تشخیص می‌دهند. این ابزار وسایل مهمی برای تشخیص نوع درد هستند. این وسایل عبارت‌اند از: اسپیرومتر، الکتروانسفالوگرام، تجهیزات فراصوتی (اولتراسونیک) (در پرتونگاری)، تجهیزات پرتوپزشکی، تجهیزات پزشکی هسته‌ای، شنوایی‌سنج (ادیومتر)، الکتروکاردیوگرام، سی تی اسکن، درون بین، رکتوسیگموئیدوسکوپ، ثبت نوار عصب و عضله.

ابزار درمانی

پس از مرحله‌ی تشخیص بیماری مرحله بعد درمان آن است. در این مرحله به کمک وسایل و تجهیزات خاصی که برای درمان هر بیماری طراحی‌شده است پزشک و متخصص درمان را آغاز می‌کند. این ابزار عبارت‌اند از: سرنگ، سرسوزن، سوزن گیر، لیزر کم‌توان، دستگاه ساکشن، آنژیوکت، اسکالپ وین، گالی پاد، پنست، باند گچی، آتل، باندها، ست سرم، پایه سرم، چسب، سوند ادراری.

وسایل آزمایشگاهی

برای تشخیص انواع بیماری و بسیاری از تست های پزشکی آزمایش‌های بسیاری صورت می‌گیرد. این آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های خاص و به کمک تجهیزات خاصی انجام می‌شود. این وسایل عبارت‌اند از: هود میکروبیولوژی، انکوباتور کشت باکتری‌شناسی، بن ماری آزمایشگاهی، دستگاه آنالیزور، فلیم فوتومتر، الکترولیت آنالایزر، دستگاه تجزیه مواد شیمیایی خون، دستگاه سانتریفوژ ۴۸ شاخه...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان