دانلود و خرید کتاب مرغ شهدخوار ساندرو ورونزی ترجمه سیدمهدی موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرغ شهدخوار اثر ساندرو ورونزی

کتاب مرغ شهدخوار

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مرغ شهدخوار

کتاب مرغ شهدخوار نوشتۀ ساندرو ورونزی و ترجمۀ سیدمهدی موسوی است. این کتاب را انتشارات کتاب خورشید منتشر کرده است.

درباره کتاب مرغ شهدخوار

مرغ شهدخوار آخرین اثر ساندرو ورونزی رمان نویس، مقاله نویس و روزنامه‌نگار ایتالیایی است که در سال ۲۰۱۹ نوشته شده است، در همان سال عنوان کتاب سال ایتالیا را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۲۰ ساندرو ورونزی با این کتاب به مرحله نهایی جایزه استرگا راه یافت و برای بار دوم موفق شد این جایزه ارزشمند را از آن خود کرد.

قهرمان رمان جدید ساندرو ورونزی، مارکو کاررا است که مادرش به او لقب مرغ شهد خوار داده است. چرا که کاراکتر اصلی داستان در کودکی از کمبود هورمون رشد رنج می‌برده است و به لطف درمان پزشکان رشدش هم اندازه هم سن و سالانش شد. اما این لقب در بزرگسالی مارکو بیشتر برازنده اوست. مارکو کاررا در مواجهه با موقعیت‌های سخت زندگی برای سقوط نکردن به تکاپو می‌افتد. درست همانند مرغ شهدخوار که مدام و با سرعت بالا بال می‌زند. مارکو کاررا از پدری مهندس و مادری معمار متولد می‌شود، برادری به نام جاکومو دارد که در دوست داشتن لوییزا رقیب اوست ولی سرانجام به آمریکا مهاجرت می کند و صاحب زن و فرزند می شود، خواهری به نام ایرنه هم داشته که در دریا غرق شده است. مرگ ایرنه اولین تراژدی ویرانگر زندگی مارکو است.

لوییزا زن موردعلاقه مارکو کاررا در نامه‌ای به او می‌نویسد که تو یک مرغ شهد خوار هستی، زیرا مانند مرغ شهد خوار تمام انرژی خود را صرف ثابت ماندن می‌کنی. صدای یکنواخت بال‌های مرغ شهدخوار و مهارت پروازش یکسره در تمام داستان ساندرو ورونزی از سرعت نوشتار و دیالوگ‌های ضربه دارش به گوش می‌رسد.

شروع داستان از پایان زندگی مارکو کاررا سخن می‌گوید. روانکاوی به نام دانیله کارادوری با مارکو تماس می‌گیرد تا به او خبر خیانت همسرش و در پی آن جدایی آنها را بدهد… اما در ادامه داستان مانند مرغ شهدخوار که توانایی پرواز به عقب را دارد، به عقب بر می‌گردیم به ویلای ساحلی خانواده کاررا، اگرچه داستان به ساحل، چترهای آفتابی، تعطیلات و … اشاره می‌کند ولی خبری از لذت غواصی و شنا نیست، ما در داستان با غرق شدن مواجه می‌شویم، آن روی سکه دریای زیبا.

خواندن کتاب مرغ شهدخوار را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

درباره ساندرو ورونزی

ساندرو ورونزی، برادر بزرگ‌تر کارگردان و فیلمنامه‌نویس مطرح ایتالیایی جوانّی ورونزی، رمان‌نویس، مقاله‌نویس و روزنامه‌نگار ایتالیایی، در سال ۱۹۵۹ در شهر فلورانس به دنیا آمد. با اینکه در سال ۱۹۸۵ با ارائۀ پایان‌نامه‌ای تحت عنوان «ویکتور هوگو و فرهنگ بازسازی مدرن» در رشتۀ معماری از دانشگاه فلورانس فارغ‌التحصیل شد، کار حرفه‌ای نویسندگی را به معماری ترجیح داد. ورونزی اولین کتاب خود را در سن ۲۵ سالگی منتشر کرد؛ مجموعه شعری با عنوان «باقی‌ماندة آسمان»که تنها فعالیت وی در زمینۀ شعر است. کتاب از بیست و پنج سروده تشکیل شده که بیش از چهارده سرودۀ آن دربارۀ چالش‌های موجود در روابط آدمیان است.

نخستین موفقیت ادبی او در سال ۲۰۰۰ و با انتشار رمان «قدرتِ گذشته»تحقق می‌یابد که به‌واسطة آن، موفق به کسب دو جایزۀ ادبی ویارجو و کامپیلو می‌شود. این اثر به ۱۵ زبان ترجمه می‌شود و در سال ۲۰۰۲ نیز پیرجورجو گِی فیلمی به همین نام و بر اساس این رمان می‌سازد. در سال ۲۰۱۹ ورونزی آخرین رمان خود را با عنوان مرغ مگس خوار به بازار عرضه کرد که همان سال، عنوان کتاب سال ایتالیا را به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۲۰ ورونزی با این کتاب مجدداً به فینال جایزۀ استرگا راه یافت و برای بار دوم موفق شد این جایزۀ ارزشمند را از آن خود کند. ورونزی پس از پائولو وُلپونی دومین نویسندۀ ایتالیایی است که برای دومین بار موفق به کسب جایزۀ استرگا شده است.

ساندرو ورونزی هم اکنون پدر پنج فرزند است و در شهر رم زندگی می‌کند.

بخش‌هایی از کتاب مرغ شهدخوار

- روزبه‌خیر. من دانیله کارّادوری هستم.

- مارکو کارّرا، روزبه‌خیر.

- اسم من براتون آشنا نیست؟

- باید آشنا باشه؟

- بله، باید.

- لطفاً، امکانش هست اسمتون را دوباره تکرار کنید؟

- دانیله کارّادوری.

- اسم روانکاو همسرمه؟

- دقیقاً همین طوره.

- بنده رو واقعاً ببخشید. اصلاً فکر نمی‌کردم شما رو ملاقات کنم. چه کاری می‌تونم براتون انجام بدم؟

- به حرف‌هام گوش بدین دکتر کارِّرا و بعد از گفتن چیزی که باید بهتون بگم، اگر ممکنه از شکایت به سازمان نظام‌پزشکی یا حتی بدتر از اون، به جامعۀ روانکاوان ایتالیا صرف‌نظر کنین، چون باتوجه‌به همکار بودنمون خیلی راحت می‌تونین این کار رو انجام بدین.

- از شما شکایت کنم؟ چرا؟

- چون کاری که می‌خوام انجام بدم ممنوعه و توی حرفۀ من به‌سختی و با جدیت با اون برخورد می‌شه. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۳۰۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان