دانلود و خرید کتاب بررسی تطبیقی نظام سیاسی اسلام با نظام های غربی علی لاغا ترجمه حسین میرزایی ونی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی تطبیقی نظام سیاسی اسلام با نظام های غربی اثر علی لاغا

کتاب بررسی تطبیقی نظام سیاسی اسلام با نظام های غربی

معرفی کتاب بررسی تطبیقی نظام سیاسی اسلام با نظام های غربی

کتاب بررسی تطبیقی نظام سیاسی اسلام با نظام های غربی توسط دکتر علی لاغا، از اساتید برجسته و مشهور دانشگاه بیروت به رشته تحریر درآمده است و به‌عنوان دو واحد درسی در دانشکده «الامام اوزاعی» بیروت، تدریس می‌گردد. این اثر با ترجمهٔ حسین میرزایی ونی در انتشارات دانشگاه خوارزمی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب بررسی تطبیقی نظام سیاسی اسلام با نظام های غربی

این اثر در واقع پژوهشی در حوزهٔ «نظام‌های سیاسی تطبیقی» به شمار می‌رود که این موضوع خود به‌عنوان چندین واحد درسی برای دانش‌پژوهان رشته‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، ارائه می‌شود. عنوان روی جلد اگرچه «مدخل الی العلوم السیاسیه» است اما مطالب کتاب بیشتر با عنوان فرعی آن یعنی بررسی تطبیقی بین نظام‌های سیاسی در اسلام و غرب مطابقت و تناسب دارد و به همین دلیل نیز عنوان فوق را برای روی جلد انتخاب کردم.

نوع نگرش نویسنده به مفاهیم و شاخصه‌های جدید در فرهنگ و تمدن غرب و تسلط وی بر زوایای مختلف تاریخ اسلام و متون تاریخی و حدیث و در مقام مقایسه برآمدن این دو نظام سیاسی با یکدیگر، به‌ویژه استنادات و استشهادات وی به قضایا و حوادث ریشه‌دار در هریک از دو تمدن مذکور به‌علاوه دردمندی و اثربخشی کتاب را دوچندان کرده است.

کتاب بررسی تطبیقی نظام سیاسی اسلام با نظام های غربی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دانشجویان علوم سیاسی و سایر علاقه مندان به این حوزه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بررسی تطبیقی نظام سیاسی اسلام با نظام های غربی

ویژگی‌های عمومی امپراطوری‌های شرق باستان پادشاهی‌های قدیم در امپراطوری‌های شرق از نظام پیشرفت‌های برخوردار بودند. قدرت پادشاه مطلق بود و بر این مبنا استوار بود که این سلطه استمرار سلطه و حاکمیت خداوند محسوب می‌گردید و همچنان پادشاه تمامی قوای سه‌گانه مقننه، مجریه و قضائیه را در خود جمع کرده بود، کارگزاران محلی وی نیز (حکام مناطق مختلف) قوای مختلف را در دست خود داشتند بعلاوه اداره مناطق تحت امر خود، فرماندهی جنگ، امر قضاوت و جمع‌آوری مالیات را نیز عهده‌دار بودند. نظام طبقاتی در این شهرها وجود داشت و تفاوت‌های زیادی بین طبقات مشاهده می‌شد. در این میان نظامیان ارشد و علمای دینی از نفوذ و اعتبار زیادی برخوردار بودند. نوع پادشاهی مطلق که اعمال سلطه و قدرت در آن به نام خداوند صورت می‌گرفت، تقریباً تنها شیوه و نظام سیاسی این حکومت‌ها بود، در این حکومت آزادی سیاسی به مفهوم عدم سرسپردگی و اطاعت در مقابل استیلای ملل دیگر از.

از دیگر ویژگی‌هایی که این اجتماعات را متمایز می‌کند، پرستش سنگ و درخت و دریا و خورشید و دیگر اشیاء به‌جای پرستش خداوند تبارک و تعالی است. بدین خاطر جوامع قدیمی فاقد یک نظام متکامل و پیشرفته است. در این جوامع قانون از مجموعه‌ای از ممنوعات و محرمات و نیازمندی‌ها تشکیل شده بود. شاید بتوان منشأ پیدایش آن را هراس از خطری که بر انسان ابتدایی سیطره یافته بود و اعتقاد واضع این قانون به خزعبلات و خرافات و خیالات و ارواح خبیثه دانست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان