دانلود و خرید کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟ سوزی هیمن ترجمه لاله دهقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟ اثر سوزی هیمن

کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟

معرفی کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟

کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟ نوشته سوزی هیمن است که با ترجمه لاله دهقانی منتشر شده است. کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟ راهنمای والدین در بهبود روابط با نوجوانان است.

درباره کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟

اگر شما نوجوانی کج خلق و سرکش دارید که بدون رودرواسی به شما می گوید «تو نمی فهمی»، اگر شما و فرزندان‌تان موضوعی برای صحبت با یکدیگر ندارید و یا تمامی آن چه در مورد آن گفتگو می‌کنید، عبث و بی‌نتیجه است ما به شما این کتاب را پیشنهاد می‌کنیم.

در حقیقت تمامی کسانی که فرزندان نوجوانی در منزل دارند با چنین مشکلی روبه‌رو هستند. ما همگی می‌خواهیم که به عنوان بهترین والدین، افرادی قهرمان، هوشیار و مسئول باشیم. در دنیای واقعیات در اغلب مواقع نتایج بسیار متفاوت است. معمولا دچار آمیزه‌ای از احساس بی‌لیاقتی، ضعف و حماقت خواهیم شد. ناامیدی والدین در زمان «شکست» اغلب درنهایت به احساس خشم و ناتوانی منجر خواهد شد که سرانجام دامن‌گیر فرزندان و خود آنان می‌شود. با این حال این مسئله بدین معنا نیست که شما فردی بی‌لیاقت هستید و یا فرزند شما جوانی غیرقابل تحمل است. مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید به علل موقعیت‌ها است و نه جوانان. فرزند شما در حال بزرگ شدن است و این عامل مشکل‌ساز است. اگر چه این بدان معنا نیست که مشکل شما و فرزندتان در زمینه برقراری روابط غیرقابل حل و دائمی است. شما می‌توانید تغییر کنید، همان طور که فرزند شما و شرایط قابل تغییرند. راه حل، تنها «ایجاد ارتباط» است. این کتاب به شما کمک می‌کند که نه تنها با فرزندان خود ارتباط برقرار کنید بلکه از این کار احساس نشاط کنید. با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد: دیگر دعوا و بحث نخواهید کرد بلکه به طور سازنده با یکدیگر گفتگو می‌کنید.

خواندن کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین که فرزندی نوجوان دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چرا به نوجوانان گوش نمی دهید؟

اهميت ارتباط چیست؟

ارتباط از چه نظر حائز اهمیت است؟ ایجاد ارتباط تنها به این خلاصه نمی‌شود که دیگران را ترغیب کنیم تا به صحبت‌های ما گوش کنند. روابط باید دو طرفه باشد. چنان‌چه مایلید دیگران به آن‌چه می‌گویید توجه کنند، شما نیز باید شنونده‌ی سخنان آنان باشید. برخی افراد تصور می‌کنند برای این‌که منظور خود را به دیگران بفهمانند باید از روش خاص خود استفاده کنند، در حالی که همین مسئله باعث می‌شود که آنان هیچ تمایلی به شنیدن نظرات طرف مقابل از خود نشان ندهند. ما فکر می‌کنیم که اگر سخنان دیگران را بشنویم این احتمال وجود دارد که آنان بر ما چیره شوند. در حالی که در یک ارتباط صحیح تنها نظر یک نفر ملاک نیست. به عکس در یک نظام ارتباطی پویا، هر یک از افراد نظرات خاص خود را عنوان می‌کنند و درنهایت نظری که مورد رضایت طرفین قرار گیرد، گزیده می‌شود. نکته مهم این‌که در پایان گفتگو شما ممکن است به طور کامل با نظر نهایی موافق نباشید ولی به علت این‌که نتیجه‌ی حاصل شده، مجموعه‌ای است از نظرات طرفین، پذیرش آن آسان‌تر خواهد بود.

ارتباط دو طرفه است.

این مسئله در نگاه اول ممکن است بسیار آسان و بدون مشکل باشد ولی چنان‌چه ما با این باور که دارای قدرت هستیم با این مسئله برخورد کنیم، شاهد گفتگوها و بحث‌های بی‌پایان خواهیم بود.

لئون و دوان معتقدند که مقررات در خانواده نقش مهمی بازی می‌کند. لئون می‌گوید:

« هر سه فرزند ما در خانه باید پیرو مقررات باشند و مسائل ساده‌ای مانند بیدار کردن آن‌ها و آماده کردن‌شان برای رفتن به مدرسه برای ما تبدیل به کابوس شده است. زمانی که آن‌ها کوچک‌تر بودند این مسئله بسیار دشوار بود. اما حالا مشکل ما با دختر نوجوان بسیار حادتر شده است. اگر دوان حرف خود را قاطعانه بیان نمی‌کرد، نمی‌دانم باید چکار می‌کردیم. با این حال کنار آمدن با دخترم مشکل‌تر و خسته‌کننده‌تر شده است. هر موضوع کوچکی بهانه‌ای است برای بحث و مجادله، خواهر من می‌گوید که ما باید او را آزادتر بگذاریم و روش خود را عوض کنیم. ولی اگر او برای هر موضوع و بهانه‌ای با ما مخالفت می‌کند، تصور کنید اگر روش خود را تغییر دهیم، او چطور رفتار خواهد کرد؟» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان