دانلود و خرید کتاب نگاهی تازه به تربیت لیلا عرشیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگاهی تازه به تربیت اثر لیلا عرشیا

کتاب نگاهی تازه به تربیت

معرفی کتاب نگاهی تازه به تربیت

کتاب نگاهی تازه به تربیت نوشته لیلا عرشیا اثری در زمینه تربیت و روان‌شناسی کودکان است که به موضوع تربیت در دو حوزه کودک و نوجوان می‌پردازد.

  درباره کتاب نگاهی تازه به تربیت

با توجه به تغییراتی که در الگوی زندگی خانوادگی طی سال‌های اخیر رخ داده است، امروز والدین حساسیت و دقت‌نظر بیشتری در تربیت فرزندان خود دارند و به همان نسبت هم با مشکلات و نگرانی‌های بیشتری مواجه‌اند؛ امّا باید توجه داشت که آگاهی از خطاهای رفتاری خود، به عنوان راهنمای کودک و در مرحله بعد نوجوان، بسیار کمک کننده و راهگشا است، بنابراین والدین و مربیان نباید هیچگاه خود را از افزایش دانش و تقویت مهارت‌های ارتباطی برای تربیت بهتر، بی‌نیاز بدانند؛ زیرا میزان دانش و مهارت آنها در کیفیت زندگی و شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانانی که تربیت می‌کنند، تأثیر غیرقابل انکاری دارد. همچنین حق مسلم همه کودکان و نوجوانان است که توسط افراد آگاه و مسئولیت‌پذیر، پرورش یابند.

مطالب کتاب پیش‌رو، حاصل تحقیق و مطالعهٔ گستردهٔ بیش از ۱۵۰ اثر از معتبرترین و به روزترین منابع تربیتی حال حاضر جهان و همچنین مشاهدات و تجارب شخصی مؤلف است که در دو بخش "کودک" و "نوجوان" با تأکید بر کاربردی و عملی بودن و سازگاری آنها با الگوی خانواده ایرانی به نگارش درآمده‌اند.

هدف اصلی این مجموعه با مخاطب قرار دادن والدین و مربیان، ارائهٔ مطالبی کاربردی برای کمک به تربیت بهتر نسل آینده است و چنانچه حتی یکی از نکات و راهکارهای آن برای خواننده مثمرثمر باشد، نیت قلبی مؤلف از این کار، محقق شده است.

 خواندن کتاب نگاهی تازه به تربیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 والدین و مربیان مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب نگاهی تازه به تربیت

میل به داشتن حریم خصوصی و گذراندن زمانی بدون حضور والدین از ویژگی‌های طبیعی دوران نوجوانی است. اعتماد، کلید برقراری تعادل بین نیاز نوجوانان به حریم خصوصی و مراقبت والدین از آنهاست.

* مرور چند نکته در این  زمینه، لازم به نظر می‌رسد:

- بدبین نباشید: اگر فرزند شما، اوقاتی را به صورت شخصی و در حریم خصوصی خود می‌گذراند، الزاماً به این معنا نیست که چیزی را از شما پنهان می‌کند.

- هوشیار باشید: چنانچه نوجوان بیش از حد معمول در حریم خصوصی خود غرق باشد و تمایلی به ارتباط با خانواده نشان ندهد، این شرایط یک زنگ خطر بسیار جدی است که می‌تواند نشانه‌ای از اختلالاتی مثل افسردگی، عدم اعتماد به نفس و ترس از اجتماع باشد.

- قوانین شفاف برقرار کنید: از سنین پایین به فرزندتان تفهیم کنید که شما به عنوان والدین باید بدون هیچ‌گونه اغماضی از برخی کارهای او مطلع باشد، به عنوان مثال شما باید در جریان محل، زمان، کیفیت رفت و آمدها و دوستان فرزندتان باشید.

- احترام بگذارید: هرگز بدون هماهنگی و به صورت ناگهانی به حریم خصوصی فرزندان‌تان وارد نشوید.

طردشدگی در دوره نوجوانی

 ز آنجایی که فرزند شما در دورهٔ نوجوانی به شدت نیازمند پذیرش اجتماعی در بین همسالان خود است، همواره به دنبال بررسی میزان محبوبیت و ارزش خود در جمع‌های دوستانه و اجتماعی است، بنابراین چنانچه مورد بی‌مهری، عدم توجه و طردشدگی قرار گیرد، عمیقاً از لحاظ روحی آسیب‌پذیر خواهد شد، توجه داشته باشیم:

۱. به هیچ وجه احساسات نوجوان را تحقیر نکنید و موضوع را کم اهمیت جلوه ندهید، بلکه با آرامش و توجه موضوع را بررسی کنید و تلاش نمایید که دلیل و زمینه‌های طردشدن فرزندتان را بیابید و با خود او در این باره مشورت و همفکری کنید.

۲. به نوجوان کمک کنید که روی شخصیت و درون خود تمرکز کند و تلاش نماید احساسات و اعتماد به نفس خود را تقویت کند، به عنوان مثال اگر نوجوان از رفتار دوستانش که با هم دربارهٔ او پچ‌پچ می‌کنند و او را به جمع خود راه نمی‌دهند، شکایت می‌کند، به او توضیح دهید که "تو اشتباهی در این مورد انجام نداده‌ای، آنها آدم‌های قابل ترحمی هستند که برای سرگرم کردن خودشان، دیگران را اذیت می‌کنند، درک می‌کنم که الان واقعاً ناراحت هستی؛ اما تو به اندازهٔ کافی قوی هستی که بتوانی نظر همه را در مورد خودت عوض کنی."


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۹۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان