دانلود و خرید کتاب بیستون عشق سمیه‌سادات شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیستون عشق اثر سمیه‌سادات شفیعی

کتاب بیستون عشق

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بیستون عشق

کتاب بیستون عشق اثری از سمیه‌سادات شفیعی است که در انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی به چاپ رسیده است. این کتاب به مسئله مشارکت اجتماعی زنان در کمک رسانی به جبهه‌ها در جنگ عراق ـ ایران می‌پردازد. 

درباره کتاب بیستون عشق

درباره قدرت‌، توامندی و فداکاری‌های زنان در طول تاریخ بسیار خوانده‌ایم. اما با این وجود، بسیاری از فعالیت‌هایی که انجام داده‌اند، بسیاری از کارهایی که کردند و نقش مهمی که داشتند، نادیده گرفته می‌شود. یکی از این جاها که مستعد فراموشی نقش زنان است، حضور آنان در جبهه‌ها و کمک‌هایی است که به هر نحو، انجام دادند. چه زنانی که نزدیک به مناطق جنگی بودند و چه آن‌هایی که در مناطق دیگر زندگی کردند. 

سمیه سادات شفیعی در کتاب بیستون عشق، به بررسی همین مسئله پرداخته است و در قالب یک پژوهش، مشارکت اجتماعی زنان در کمک رسانی به جبهه‌ها در جنگ عراق ـ ایران را بررسی کرده است. او برای اینکار ابتدا به سراغ نمونه‌های گوناگون رفته است و مروری بر مشارکت زنان بریتانیایی، فرانسوی و آمریکایی از نیروهای نظامی در طول دوران جنگ کرده است. سپس به ایران بازگشته و نگاهی به زنان ایرانی و فعالیت‌های آنان انداخته است. او سازمان‌دهی کار، گردآوری کالا و مواد اولیه، ابزار کار، اطلاع‌رسانی و فراخوان انجام کار،توالی زنجیره، نحوه مدیریت کار، فضای کار، مکان و زمان  و همچنین نحوه تقسیم کار، اخلاق کار و سختی کار را بررسی کرده است و نگاهی به خطراتی انداخته است که این فعالیت‌ها برای زنان ایجاد می‌کرده است. 

کتاب بیستون عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

بیستون عشق کتابی است برای تمام زنان و مردان و تمام کسانی که دوست دارند درباره دفاع مقدس و آنچه در آن روزگار بر مردم رفته است، بیشتر بدانند. 

بخشی از کتاب بیستون عشق

 انفجار در ساختار خانواده: ازدست دادن حمایت مردان خانواده و جدایی اجباری از همسر و پدر و برادر به دلیل باقیماندن آنان در شهر به منظور دفاع درد دیگری است که بر دردهای زنان جنگ افزوده می‌شود. به علاوه گروه‌هایی از زنان از جمله دختران امدادگر و زنان پرستار مناطق جنگی در صحنه باقی می‌مانند و یا با مراجعه به این مناطق ناچار به ترک خانواده خود می‌شوند.

تغییر در خویشتن زنانه: زنانی که به اشکال مختلف فرصت حضور فعالانه در جنگ را اجبارا و گاه با میل شخصی خود می‌یابند، پذیرای باز اندیشی‌هایی در خویشتن خود در مواردی می‌شوند. در اثر این بازاندیشی تغییراتی ایجاد میشود که در اغلب موارد موجب قویترشدن و مستقل شدن آنان و در مواردی نیز باعث تخریب ساختار شخصیتی برخی از زنان میشود. از خاطره زنان امدادگر از زنی که مسئولیت تدفین پیکر شهدا در قبرستان آبادان را بر عهده داشته از این موارد است.  خبرنگار جنگی از جمله دیگر نقش‌های جمله زنان در صحنه جنگ است.  زنان مبارزی که اسلحه به دست گرفتند و به نبرد پرداختند، علاوه بر بازاندیشی در خویشتن و تواناییها و زنانگی خود، موفق به پذیرش نقشهای جدید و ایفای آن شدند و پس از مدتی تحسین مردان مخالف خود را برانگیختند.

ٔبدن زنان و تجربه جنگ: تجربه ترس از مورد تجاوز قرار گرفتن بدن زنانه تجربه مشترک اغلب زنان در فرهنگها و موقعیتهای مختلف است. این تجربه در جنگ وجوهی دیگر پیدا می‌کند که آن را بسیار جدیتر و خشنتر نشان می‌دهدتجربه بی حرمت شدن و مورد تعرضقرارگرفتن چیزی است که در کمتر نوشته ای از آنها یاد شده است

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان