دانلود و خرید کتاب خوشه چینی ۲
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوشه چینی ۲ اثر الله‌مراد نجفی

کتاب خوشه چینی ۲

گردآورنده:الله‌مراد نجفی
انتشارات:انتشارات رزا
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خوشه چینی ۲

کتاب خوشه چینی ۲ اثری از الله مراد نجفی است که در انتشارات رزا به چاپ رسیده است. این کتاب دربر دارنده برگزیده‌ای از سخنان بزرگان به صورت نظم و نثر است. 

اگر نگاهی به ادبیات ایران بیندازیم درمی‌یابیم که تا چه حد از کلام نغز و پرمعنا بهره برده است. نویسندگان و شاعران بسیاری در خاک ایران زندگی کردند و آثاری آفریدند که اندیشه‌شان را پابرجا نگه داشته است و چه بسا ما هم می‌توانیم از آن بهره ببریم و استفاده کنیم. الله مراد نجفی در کتاب خوشه چینی ۲ مجموعه‌ای سخنان بزرگان را در دو قالب نظم و نثر گردآوری کرده است. این اثر مجموعه‌ای جذاب همنشین و همنشینی، تصوّف و عرفان، ستمگری، بی اعتباری دنیا و کوربازار قدرت صحبت می‌کند. 

کتاب خوشه چینی ۲ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب خوشه چینی ۲ را به تمام کسانی که دوست دارند کلام بزرگان را بخوانند و در معنای آن عمیق شوند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب خوشه چینی ۲

امام علی (ع) در نهج البلاغه که سیّدرضی شیعی مذهب آن را گردآوری نموده، شامل خطبه ها و نامه ها و کلمات قصار آنحضرت است، در مدح و وصف آن حضرت زبانم قاصر و قلم از نوشتن لنگ است. حضرت امیرالمؤمنین (ع) میفرمایند: «سیلاب علم و دانش از کوهسار وجودم سرازیر میشود و اندیشه‌های دورپرواز به قلّه آن نمیرسد، آنچه که میخواهید از من سؤال کنید، قبل از اینکه از میان شما بروم، من راههای آسمانها را بهتراز راه‌های زمین میشناسم.» 

اینک گزیده‌ای چند از سخنان حکمت آمیز امیرمؤمنان را بیان مینماییم؛ (که فرمودند:) آنکه طمع را شعار خود گرداند خود را خُرد نماید، و آن که راز سختی خویش برهرکس گشود، خویشتن را خوار نمود و آن که زبانش را بر خود فرمانروا ساخت خود را از بها انداخت. 

[و فرمود:] با مردم چنان بیامیزید که اگر مردید بر شما بگریند، و اگر زنده ماندید به شما مهربانی ورزند. 

[و فرمود:] هر فریبخورده را سرزنش نتوان کرد. 

[و فرمود:] هرکه همراه آرزوی خویش تازد، مرگش به سر دراندازد. 

[و فرمود:] بخشنده باش نه با تبذیر و اندازه نگهدار و بر خود سخت مگیر. قناعت مالی است که پایان نیابد. آنکه تو را از گزندی ترساند چون کسی است که تو را مژده رساند. زن کژدمی است، گزیدنش شیرین. آدمی با دمی که برآرد گامی به سوی مرگ بردارد. ارزش هرکسی همان است که میداند. آن کس که همه هدفش پر کردن شکم است، ارزشش با آنچه از شکمش خارج میگردد برابر است. 

[و فرمود:] هیچ مالی از خِرد سودمندتر نیست و هیچ تنهائی ترسناکتر از خود پسندیدن، و هیچ خِردی چون تدبیر اندیشیدن، و هیچ بزرگواری چون پرهیزگاری و هیچ همنشینی چون خوی نیکو، و هیچ میراث چون فرهیخته شدن، و هیچ راهبر چون با عنایت خدا همراه بودن، و هیچ سوداگری چون کردار نیک ورزیدن، و هیچ سودی چون ثواب اندوختن، و هیچ پارسائی چون باز ایستادن هنگام ندانستن احکام، و هیچ زهد چون نخواستن حرام، و هیچ دانش چون به تفکر پرداختن، و هیچ عبادت چون واجبها را ادا ساختن، و هیچ ایمان چون آزرم و شکیبائی و هیچ حَسَب چون فروتنی، و هیچ شرف چون دانائی، و هیچ عزّت چون بردبار بودن، و هیچ پشتیبان استوارتر از رأی زدن. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۱۸,۵۰۰
تومان