دانلود و خرید کتاب روابط ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس هوشمند زارع دارامرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روابط ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس اثر هوشمند زارع دارامرودی

کتاب روابط ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس

معرفی کتاب روابط ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس

کتاب روابط ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس نوشته هوشمند زارع دارامرودی است. کتاب روابط ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به فرصت‌ها و چالش‌های ژئوپلیتیک منطقه می‌پردازد و اطلاعات کاربردی‌ای در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درباره ک کتاب روابط ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس 

توسعه روابط و تعامالت خارجی کشورها با همسایگان از اصول اساسی حاکم بر روابط بین الملل است که در کاهش بسیاری از هزینه‌های داخلی و خارجی کشورها اثرگذار است. طی سال‌های گذشته با توجه به تحولات صورت گرفته در منطقه جنوب غرب آسیا اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در روابط با کشورهای منطقه به خصوص کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به دلیل وجود ساخت متفاوت قدرت و سیاست و همچنین تفاوت‌های ساختاری میان ایران و کشورهای منطقه حداقل انتظارات در روابط را با مشکل ایجاد کرده حتی در بسیاری از موارد فاقد دستاورد مطلوبی بوده است که این روند میتواند منجر به انفعال در سیاست خارجی شود و متعاقباً جایگاه منطقه‌ای و جهانی این کشور را در بلند مدت تضعیف کند.

در این بین با توجه به اینکه فرآیند تصمیم‌گیری‌های کلان ملی با شناخت دقیق فضاهای پیرامونی و فرصت‌ها، چالش‌های داخلی و خارجی هر کشور آغاز می‌شود شناخت این فرصت‌ها و چالش‌ها در روابط ایران با کشورهای منطقه می‌تواند زمینه مناسبی را برای طراحی یک راهبرد کارآمد در این منطقه جهت پیش برد اهداف ملی منطقه‌ای و همچنین کاهش تنش‌های موجود در منطقه و ثبات منطقه‌ای با محوریت ایران شود. در این راستا پژوهش حاضر در پی پاسخگویی به این پرسش‌ها بود که با توجه به تحوالت اخیر منطقه جنوب غرب آسیا مهم‌ترین فرصت‌ها و چالش‌های ژئوپلیتیک ایران کدم‌اند؟

و همچنین چگونه ایران می‌تواند با توجه به تحولات ژئوپلیتیک منطقه جنوب غرب آسیا جایگاه و نقش خود را ارتقاء دهد؟ که بر اساس طرح مسئله پژوهش و سؤالات تحقیق دو فرضیه، مورد ارزیابی قرار گرفته اند که فرضیه اول تمرکز بر اشتراکات فرهنگی، اعتقادی، منافع مشترک و مزیت‌های اقتصادی در منطقه می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران فرصت آفرین باشد و همچنین فرضیه بعدی رقابت‌های ایدئولوژیک و تمرکز بر افتراق‌ها منافع ایران و کشورهای منطقه را با چالش مواجه می‌سازد.

این پژوهش از جنبه هدف کاربردی بوده و از جنبه روش شناسی به شیوه ترکیبی انجام شده که ابزار اصلی گردآوری اطلاعات در بخش کتابخانه ای، کتاب‌ها، نشریات و داده‌های اینترنتی و در بخش میدانی پرسشنامه‌ای بوده که توسط اساتید و کارشناسان و دانشجویان حوزه جغرافیای سیاسی و علوم سیاسی تکمیل شده است تجزیه و تحلیل داده‌های کمی با استفاده از روش و مدل سوات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. و در آخر ارزیابی یافته‌های تحقیق هر دو فرضیه تحقیق که تمرکز بر اشتراکات باعث ایجاد فرصت و افتراق آنها باعث تنش و چالش بین کشورهای منطقه به خصوص ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می‌شود، مورد تأیید قرار گرفته است.

خواندن کتاب روابط ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کاب روابط ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل که می‌خواهند اطلاعات دقیقی از کشورهای حوزه خلیج فارس داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان