نظرات درباره کتاب سینما جهنم و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب سینما جهنم اثر کریم نیکونظر

نظرات کاربران درباره کتاب سینما جهنم

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۰از ۱۶ رأی
۴٫۰
(۱۶)
سیّد جواد
کتاب ۴۱۶ از کتابخانه همگانی ، روایت هایی جالب و خواندنی از آتش سوزی سینما رکس آبادان و عوامل و افرادی که هر یک به نوعی در این فاجعه دخیل بودند. حال و هوای شهر و مردم آبادان به خوبی تصویر گردیده و کتاب شیوا و روان نگاشته شده است.
محسن
روز دوم شهریور ۱۳۵۹ دادگاهی در سینما تاجِ آبادان برگزار شد. این اولین دادگاه در سراسر جهان بود که در یک سینما برگزار می‌شد و موضوع دادگاه هم درباره‌ٔ سینما بود: اجرای عدالت برای مقصران آتش‌سوزی سینما رکس. فاجعه‌ٔ انسانی بزرگی که ۲۸ مرداد سال ۵۷ اتفاق افتاد و بیش ۴۲۰ نفر در این حادثه کشته شدند. بعد از آش‌سوزی شایعه‌های زیادی به وجود آمد؛ از متهم کردن ساواک تا دست داشتن مبارزان انقلابی. نویسندهٔ کتاب با بررسی گزارش‌ها و منابع مختلف سعی کرده روایت منسجمی از این اتفاق بسازد، هرچند به دلیل کمبود اسناد، هنوز گوشه‌هایی از این حادثه تاریک باقی مانده است. استفاده از عناصر داستانی در روایتِ این گزارش‌ها باعث شده، این کتاب به یک جستار جذاب و خواندنی تبدیل شود. پ.ن: بعد از خواندن کتاب و جزییاتِ ماجرا تازه فهمیدم که چقدر از این حادثه چیزی نمی‌دانم و تمام چیزی که می‌دانستم چیزهای سطحی و در حد همان شایعات بود.
وحيد
حادثه آتش سوزی رکس آبادان از حوادث بسیار مشکوک و ابری تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. این کتاب را هرچه زودتر تمام نسل های این مملکت باید بخوانند تا در بحث های تاریخی سرمان کلاه نرود.
روح الله حیدری
از نویسنده محترم تشکر میکنم متن روان و خوب و بدون جانبداری بود ، این سوختن در آتش تحمیل عقاید قرار نیست دست از سر تاریخ ما برداره
hanimani
◀️از نظر داستان: از اسم کتاب مشخصه که داستان ما درباره سینما رکسی‌ست که تا ابد در تاریخ ایران و جهان (به دلیل برگزاری دادگاه در سینما) ثبت شده و به خصوص در کشور ما قرار نیست هیچگاه از یاد ما بره. ◀️از نظر جذابیت: شاید میشه گفت فراتر از یک داستان معمایی. مستندی که تا ابد معما میمونه....و هرکسی بستگی به اطلاعات خودش تفسیرش میکنه...که بالاخره حسین قصه ما از کدام جبهه بود... به هرحال چیزی که واضحه اینه که در ۲۸ مرداد ۵۷ به روایتی از ۶۰۰ و اندی فرد بی گناه چیزی جز خاکستر نماند..و با همین یک جمله ساعتها میشه گریه کرد...و بگذریم از توصیفات دقیق این کتاب که وضعیت خانواده‌ها را در. سینما دقیق بیان میکند...از جذابیت کتاب همین بس که اینگونه شروع میشود: و در آغاز چیزی نبود الا بو....😢 از دادگاه برگزار شده برای تکبعلی زاده مستندی رو در شبکه مستند پخش کردند که خوب طبیعتا بدون سانسور نیست ولی بی فایده هم نیست.....
2m,z,s
مثل پادکست رادیو تراژدی کتاب هم دقیق بود
تیمور زمانی
کتاب خوبیه

حجم

۲۳۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

حجم

۲۳۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد