نظرات درباره کتاب هزار و یک شب (نسخه کامل دفتر اول) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب هزار و یک شب (نسخه کامل دفتر اول) اثر عبداللطیف طسوجی

نظرات کاربران درباره کتاب هزار و یک شب (نسخه کامل دفتر اول)

۳٫۷
(۳۶)
مریم اژدری
هزار و یک شب به عنوان میراث مشرق زمین از جمله آثاری است که توصیه می شود آن را حتما یک بار هم که شده در عمرتان مطالعه کنید. داستان هایی توأمان از واقعیت و خیال که آدمی را از ورطه روزمرگی ها نجات می دهد و او را به سفرهای ناممکن در عالم واقع می برد. به شخصه از کودکی به داستان هایی که در آن غول و دیو و اجنه وجود داشته اند علاقه داشته ام و تصورم این است که غرق شدن در خیالات یکی از آن مخدراتی است که در بحبوحه مشکلات گاهی ضروری است. متن داستان روان و زیبا بود. از بین داستان های این مجموعه انتخاب من داستان سه خاتون بغدادی است که از جذابیت و کشش خوبی برخوردار بود. نسخه هزار و یک شب حمید عاملی را هم اگر بتوانید تهیه کنید بسیار جالب است. در اپلیکیشن ایران صدا مجموعه هزار و یک شب به صورت صوتی و با قالب نمایش نامه ای تنظیم گشته است که توصیه می کنم حتما استفاده نمایید. اگر فرصت نکردید تمامی داستان ها را گوش دهید داستان جان جانان و غنچه پنهان را که تمثیل جالبی از کوه سکلا (در برخی کتب کوه شکیلا) دارد را مورد توجه قرار دهید. در خصوص هزار و یک شب فیلم های متعددی نیز ساخته شده است که Arabian Nights محصول 2000 یکی از آنان است و به صورت نمونه چند داستان را انتخاب نموده است از جمله قصه علی بابا و چهل دزد، علاء الدین و چراغ جادو که هر دو از داستان های زبانزد مشرق زمین است. جالب است بدانید بورخس و جیمز جویس از هزار و یک شب بسیار آموخته اند و تأثیر هزار و یک شب بر آنان غیر قابل انکار است.
مریم اژدری
مقاله ای با عنوان«چاره گری زنانه در هزار و یک شب» به قلم شایسته ابراهیمی نگاشته شده و در مجله بهار ادب به چاپ رسیده است. این مقاله برای شناسایی انواع زنان و حیلت ها و چاره اندیشی هایشان در هزار و یک شب نکات قابل تأملی دارد که جهت آشنایی بیشتر با نقش زنان در هزار و یک شب خواندنش را توصیه می کنم.(به راحتی در اینترنت قابل دانلود است)
جیمی جیم
وای خیلی مرسی طاقچه جونی وقتی دیدم اکمده تو بینهایت روانم شاد شد . این طرح بینهایتت حرف نداره طاقچه ی عزیز🙋🏽‍♀️🙋🏽‍♀️🙋🏽‍♀️
mddiiii
کتاب خوب و جالبه و واقعا معتاد کننده هست
کاربر 8628855
اصلا این کتاب رو توصیه نمیکنم،واسه من که جالب نبود
sinsad
هزارویکشب مگه چینی نیست؟
امیر علی
نویسنده هم ذهن بیماری داشته و هم خلاقیتش بسیار پایینه. آخه کل داستان های کتاب محورشون شبیه به همه. بعد معلوم نیست از این همه داستان تو داستان آوردن هدفش چیه. در کل خیلی ضعیف بود.
Meissam Khatami
متاسفم برای ذهن مریض و بیمار نویسنده یا نویسندگان این کتاب،،، مجموعه ای از داستانهای تخیلی و خارق عادت و ترویج کننده بی بند و باری .. وقت گرانبهاتون رو برای این مثلا کتاب صرف نکنید که چیزی به اندوخته هاتون اضافه نمیکنه

حجم

۱۷۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

حجم

۱۷۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

قیمت:
۳۴,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد