بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم | صفحه ۵۲ | طاقچه
کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم اثر لیل لوندز

بریده‌هایی از کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

نویسنده:لیل لوندز
امتیاز:
۳.۶از ۳۲۵ رأی
۳٫۶
(۳۲۵)
قبلا صحنه را تماشا کنید آن شخصیتی را که می‌خواهید در صحنه به نمایش بگذارید از قبل تمرین کنید. خود را ببینید که با اطمینان راه می‌روید، با اطمینان حرف می‌زنید، چشمان نافذ دارید. خود را بشنوید که با همه صحبت می‌کنید. خودتان را یک «ابرشخص» در نظر بگیرید. بعد از آن همه‌چیز به خیر و خوشی برگزار می‌شود.
eftikay
به جای اینکه اسم کسی را به زبان بیاورید، به شکلی او را با ضمیرش مورد خطاب و سؤال قرار دهید. مثلا به جای اینکه بگوید «آیا دوشیزه بیگ‌شات تشریف دارند»، بگویید: «سلام، باب اسمیت هستم. تشریف دارند؟»
Sajjad
تبسم غرقه‌ساز وقتی کسی را می‌بینید بلافاصله به او تبسم نکنید. به جای آن لحظه‌ای به چهره‌اش نگاه کنید. کمی مکث کنید. در حالت چهره‌اش دقیق شوید و بعد بگذارید تبسمی بزرگ و گرم بر چهره‌تان بنشیند تا چشمانتان را در خود غرق کند. این تبسم روی شخص مخاطب شما تأثیر فراوان بر جای می‌گذارد. اینگونه آنها تصور می‌کنند که تبسم شما تنها آنها را لحاظ کرده است.
کاربر ۵۳۰۶۴۲۳
بازی سنگ قبر از اشخاص مهم و مطرح در زندگی‌تان بپرسید دوست دارند چه مطلبی روی سنگ گورشان نوشته شود. جوابشان را به حافظه بسپارید. بعد وقتی زمان مناسبی فرا رسید، به او بگویید: «از تو خوشم می‌آید...» و بعد خواسته خودش را به شکلی به روی او بیاورید. با این تعریف و تحسین اشخاص را به شدت خوشحال می‌کنید. آنها به خود می‌گویند: «دست‌کم کسی پیدا شد که مرا به خاطر آنچه هستم دوست داشته باشد.»
Sajjad
هر چه کسی که مورد حسن‌جویی واقع می‌شود بیشتر علم و دانش و مهارت شما را تأیید کند، از حرف شما برداشت بهتری خواهد کرد.
Sajjad
برندگان بزرگ می‌توانند درباره کار دیگران حرف بزنند و با آنها به زبان آنها صحبت کنند. چرا به این زبان صحبت کنید؟ برای اینکه شما خودمانی آنها می‌شوید.
Sajjad
فایده دیگر سؤال نکردن «چه می‌کنید و چه‌کاره هستید» این است که اشخاص با گارد بسته با هم حرف نمی‌زنند. آنها به این نتیجه می‌رسند که شما آنها را به خاطر کسی که هستند و نه شغلی که دارند برای مصاحبت انتخاب کرده‌اید.
Sajjad
۸۵ درصد موفقیت یک شخص در زندگی رابطه مستقیم با مهارتهای ارتباطی او دارد.
Sajjad
چه بهتر که خودتان کمی بیشتر درباره کارتان توضیح بدهید. مثلا اگر یک حقوقدان یا یک وکیل هستید، می‌توانید بگویید: «من وکیل هستم. شرکت ما در زمینه حقوق اشتغال تخصص دارد. فعلا من روی پرونده‌ای کار می‌کنم که یک شرکت یکی از کارکنان خانمش را به این دلیل که فرصت بیشتری برای مرخصی بعد از زایمان خواسته اخراج کرده است.»
Sajjad
به دیگران و به خودتان لطفی بکنید. هرگز با یک جمله کوتاه جواب این سؤال را ندهید. وقتی کسی از شما می‌پرسد: «اهل کجا هستید؟» به او جوابی بدهید که حرفی برای گفتن پیدا کند. کافیست یکی دو جمله درباره شهری که در آن زندگی می‌کنید بگویید. چه بهتر که در رابطه با محل زندگیتان به حقیقتی اشاره کنید یا درباره اتفاق جالبی که آنجا افتاده حرفی بزنید.
Sajjad

حجم

۲۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۲۰۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان