بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب) | طاقچه
کتاب هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب) اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب)

۳٫۶
(۴۸)
مهم نیست که تا کجای کتاب خواندی، ترم چند دانشگاه هستی یا چقدر پول برای سهام داده‌ای، اگر ارزیابی‌هایت از آینده سودی را نشان نمی‌دهد، آن را رها کن و هزینه کمتری بده.
سعید سید هاشمی
«افراد موفق همیشه کسانی که از خودشان بهتر هستند را استخدام می‌کنند. اما افراد معمولی کسانی را استخدام می‌کنند که از خودشان پایین‌تر هستند.» در نهایت افراد موفق، موفقیت بیشتر بدست می‌آورند و افراد معمولی شکست می‌خورند. در نتیجه به افراد با استعداد بهاء بده، شاید فکر کنی در کوتاه مدت ضرر خواهی کرد اما در بلندمدت از آنها سود می‌بری.
سعید سید هاشمی
پس اگر فروشنده هستی کاری کن که مشتری فکر کند دوستش داری و اگر خریدار هستی، فروشنده را کلا از معامله‌ات حذف کن و کالا را به تنهایی بررسی کن.
سعید سید هاشمی
بنابراین اگر نظر مخالفی داشتی بیان کن. اگر هم رهبری گروهی را به عهده داری همیشه یک نفر را مسئول مخالفت کن تا بهتر تصمیم بگیرید.
سعید سید هاشمی
فکر می‌کنیم هرکسی که با ما موافق نیست یا احمق است یا دشمن. این موضوع زمانی خطرناک می‌شوند که پیش‌بینی‌های نادرست از شرایط آینده در ذهن‌مان ایجاد می‌کند و ما آنها را باور می‌کنیم یا اینکه نسبت به دیگران احساس برتری می‌کنیم. پس سخت‌گیرترین منتقد خوت باش.
مریم کریم زاده
«اشکالی ندارد که حسادت کنی، اما به کسی حسادت کن که آرزو داری شبیه به او شوی.»
مریم کریم زاده
مثل زمانی که افراد در جلسه هستند. آنها از تمام ظرفیت فکری‌شان استفاده نمی‌کنند چون فکر می‌کنند دیگران این کار انجام می‌دهند
سعید سید هاشمی
هیچ وقت حقوق وکیل خود را ساعتی پرداخت نکنید
سعید سید هاشمی
نفرت از زیان چرا بدبختی بزرگ‌تر از خوشبختی به نظر می‌رسد؟ همین الان چه چیزهایی حال‌تان را خوب می‌کند؟ چه چیزهایی می‌تواند حالت‌تان را بد کند؟ معمولا لیست اتفاقاتی که حال‌مان را بدتر می‌کند، بسیار طولانی‌تر و البته مهمتر هستند. پس عجیب نیست که برای چیزهایی که بدست می‌آوریم ازش بیشتری قائل باشیم. اگر یک ۱۰۰ دلاری را از دست بدهید، احساس ناراحتی بیشتری به نسبت زمانی که ۱۰۰ دلار به دست می‌آورید خواهید داشت. به این اتفاق «نفرت از زیان» می‌گویند. اگر می‌خواهی کسی را متقاعد کنید به جای تمرکز روی مزایا، از معایبی که با آن کار از آنها خلاص می‌شود، صحبت کنید. وحشت از دست دادن چیزی بسیار موثرتر از انگیزه بدست آوردن آن است. حتی چهره‌های خشن و زشت هم بیشتر به چشم می‌آید. به همین خاطر هم بدبختی از خوشبختی بیشتر و قوی‌تر است.
Astronaut_girl
پس همیشه اعداد پشت اتفاقات را بررسی کن و گول عکس‌ها و داستان موفقیت مدیرعامل‌ها را نخور.
سعید سید هاشمی

حجم

۱۰۱٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

حجم

۱۰۱٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

قیمت:
۹,۸۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد