دانلود رایگان کتاب صوتی آلیس زبان آتشین (روزنه ۴) با صدای نعیمه مهدویان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آلیس زبان آتشین (روزنه ۴) اثر بنجامین فرانکلین

دانلود و خرید کتاب صوتی آلیس زبان آتشین (روزنه ۴)

معرفی کتاب صوتی آلیس زبان آتشین (روزنه ۴)

کتاب صوتی آلیس زبان آتشین (روزنه ۴) نوشتهٔ بنجامین فرانکلین و ترجمهٔ کیمیا انصاری است. نعیمه مهدویان، معین وصال و ویکتوریا براری گویندگی این ناداستان صوتی را انجام داده و انتشارات خانه‌ رود آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی آلیس زبان آتشین (روزنه ۴)

«مجموعه کتاب‌های روزنه»، روزنه‌ای است به ادبیات ما و دیگران برای وقت‌هایی که زمانمان اندک است. کتاب صوتی آلیس زبان آتشین (روزنه ۴) نوشتهٔ بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin) است. بنجامین فرانکلین متولد ۱۷ ژانویهٔ ۱۷۰۶ و درگذشتهٔ ۱۷ آوریل ۱۷۹۰، یکی از پدران بنیان‌گذار ایالات متحدهٔ آمریکا بوده است. او چاپخانه‌دار، ناشر، مخترع و دیپلماتی مهم و نویسنده‌ای بزرگ و محبوب در آمریکا بود. او گاهی مقالاتی طنز دربارهٔ موضوعات مختلف از دیدگاه شخصیت‌های مختلف می‌نوشت. این کتاب صوتی حاوی یکی از آن مقاله‌هاست که بنجامین فرانکلین با نام مستعار «آلیس زبان‌آتشین»، از شایعات، طبیعت انسانی و حقوق زنان صحبت کرده است.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به ۲ گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرند، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص، یا ارائهٔ اطلاعات و به دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم عامهٔ مردم است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب، یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ «مبتنی بر واقعیت» از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی هستند. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌توانند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها، نقدهای ادبی.

شنیدن کتاب صوتی آلیس زبان آتشین (روزنه ۴) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ناداستان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر 8658290
۱۴۰۳/۰۳/۰۵

قشنگ بود بخصوص آهنگ های وسط ش😅

زمان

۲۰ دقیقه

حجم

۱۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ دقیقه

حجم

۱۹٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان