دانلود کتاب صوتی عشق کولی با صدای اشرف بستانچی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عشق کولی اثر صباح‌الدین علی

دانلود و خرید کتاب صوتی عشق کولی

معرفی کتاب صوتی عشق کولی

کتاب صوتی عشق کولی نوشتهٔ صباح الدین علی و ترجمهٔ شهرام دشتی است. اشرف بستانچی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب (نشر صوتی) آن را منتشر کرده است. چند داستان کوتاه از ادبیات ترکیه در این اثر گرد آمده است.

درباره کتاب صوتی عشق کولی

تدوین صوتی این اثر را «بهزاد بهادر» بر عهده داشته است. کتاب صوتی عشق کولی حاوی چند داستان کوتاه و معاصر و ترکیه‌ای است. این مجموعه داستان به قلم صباح الدین علی ۱۰ داستان را در بر گرفته است. صباح الدین علی در سال‌های ۱۹۳۰ نفس تازه‌ای به داستان در ادبیات ترکیه دمید. او در داستان‌های کوتاه خود احساساتی را که اغلب توصیف آن دشوار است، با مهارت چشمگیری تشریح کرد و توانست قدرت و ناتوانی انسان را به‌شیوه‌ای تزلزل‌ناپذیر و اغلب مثال‌زدنی و به‌طور افسانه‌ای منعکس کند. داستان‌های این اثر عبارتند از «عشق کولی»، «شاهکاری که نجات نیافت»، «داستان مشعلی که به ناگاه خاموش می‌شود»، «ویولون‌سل»، «فراری»، «آپارتمان» و «آب گرم» و... . داستان «عشق کولی» حاوی ماجرای علاقهٔ نوازنده‌ای ماهر و دوره‌گرد به دختر آسیابان است. نوازنده، هواخواهان بسیار دارد، اما عاشق دختر آسیابان که زیبا اما غمگین و فاقد یک دست است، شده است. دختر، ازدواج خود را با نوازنده مایهٔ شرم نوازنده می‌داند و او را از خود می‌راند؛ تا اینکه در شبی خاطره‌انگیز، نوازنده جلوی چشم اهالی یک دست خود را قطع می‌کند تا شبیه دختر شود.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی عشق کولی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ترکیه و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره صباح الدین علی

صباح الدین علی در فوریهٔ ۱۹۰۷ به دنیا آمد و در ۲ آوریل ۱۹۴۸ درگذشت. او رمانِ‌کوتاه‌نویس، داستان‌سرا، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار اهل ترکیه بود. دو روزنامه را تأسیس کرد که هر دو به‌محض انتشار تعطیل شد. هفته‌نامهٔ طنز و پرطرفدار او به اسم «مارکو پاشا» که صاحب و سردبیرش خود او بود، به‌خاطر دیدگاه‌های سیاسی‌اش هدف سانسور حکومت بود. او دو بار به‌خاطر نوشته‌هایش زندانی شد. صباح‌الدین علی در سال ۱۹۴۸ هنگام تلاش برای فرار از چنگ مأموران دولت ترکیه در مرز بلغارستان به‌ضرب گلولهٔ مأموران نهادهای امنیتی کشته شد، اما آثارش به حیات خود ادامه داد؛ به‌ویژه رمان کوتاهش به نام «مادونا با پالتوی پوست» که در بسیاری از کشورهای بلوک شرق آن زمان به چاپ رسید و حتی امروزه در بلغارستان بخشی از متون کتاب‌های دبیرستانی است. «مورین فریلی» این کتاب را به زبان انگلیسی ترجمه کرده است. مجموعه داستان کوتاه «عشق کولی» یکی دیگر از آثار مکتوب صباح الدین علی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۲۲۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۲۲۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴,۵۰۰
تومان